طرز تهیه طاجین گوشت خوشمزه و عالی

طاجین گوشت و به، خورش مخصوص مراکش و کشور‌های شمال آفریقا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روش تهیه طاجین گوشت را برای شما داریم که خوراکی هست از کشور مراکش و بسیار محبوب و لذیذ و نیروبخش میباشد. طاجین گوشت و به، خورش مخصوص مراکش و کشور‌های شمال آفریقا هست.

طاجین ظرفی هست که خورش را در آن درست می‌کنند. این خورش با گوشت قرمز و میوه به پخته میشود و از یک نوع ادویه مخصوص مراکشی بنام «ادویه راس الحانوت» بهره گیری می‌شود.

این ادویه را خیلی آسان می‌توانید در منزل درست کنید. مواد آن را از بیرون تهیه کنید و با هم مخلوط کنید.

مواد لازم برای ادویه راس الحانوت مراکشی:
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۳/۴ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
میخک خرد شده ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه ادویه راس الحانوت مراکشی:
تمام مواد را در کاسه‌ای بریزید و کامل با هم مخلوط کنید و مفید هم بزنید تا به طور کامل ترکیب شوند. سپس در ظرف مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید تا عطر و بوی آن از بین نرود. اکنون شما ۳ قاشق ادویه راس الحانوت مراکشی دارید.

مواد لازم برای طاجین گوشت و به مراکشی:
گوشت قرمز ۶۰۰ گرم
میوه به متوسط ۴ شماره
نخود ۵۰۰ گرم
جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط ۵ شماره
سیر ۳ حبه
ساقه کرفس خرد شده ۱ شماره
پیاز متوسط ۲ شماره
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
ادویه راس الحانوت ۲ قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه طاجین گوشت و به:
گوشت را به قطعات مربعی شکل برش داده و تمیز شسته و آبکش کنید. سپس یک شماره پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با گوشت و اندکی روغن روی حرارت ملایم گاز به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. سپس گوشت را همراه با ۴ لیوان آب داخل زودپز به مدت ۱۸۰ دقیقه بپزید.

نخود را شسته و با اندکی آب به مدت ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت کامل آب نخود را دور بریزید و نخود را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

یک شماره پیاز را نگینی خرد کنید، گوجه فرنگی و میوه به را تمیز شسته، پوست آن‌ها را بگیرید و به اندازه مد نظر خرد کنید و هر کدام را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت ملایم گاز داغ کنید و اندکی روغن در آن بریزید. وقتی روغن گرم شد میوه به را داخل روغن بریزید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه سرخ کنید تا کاراملی شود سپس پیاز خرد شده، کرفس خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. با یک کفگیر سوراخدار مواد داخل ماهیتابه را بردارید و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید.

گوشت پخته شده، گوجه فرنگی‌های خرد شده، جعفری خرد شده و نخود پخته شده را داخل قابلمه بریزید و ۳ لیوان از آب گوشت، پودر زیره، فلفل سیاه و فلفل قرمز، نمک و ادویه راس الحانوت را اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱ ساعت به آرامی بپزد و مفید جا بیفتد.

طاجین گوشت و به را با برنج سفید سرو کنید. نوش جان!

منبع: پارس ناز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار