تخریب بناهای غیرمجاز در حریم اراضی کشاورزی خراسان رضوی

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: بناهایی که بدون مجوز قانونی در اراضی کشاورزی ساخته می‌شوند، باید قلع و قمع شوند.

دستور جامع، مانع، صریح و فصل الخطابمحمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با دستور قلع و قمع، تکلیف مامورین جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد و گفت: مامورین جهاد کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی به طور غیر مجاز و بدون اخذ مجوز قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها سریعاً نسبت به توقف عملیات اقدام کنند.
 
او ادامه داد: در صورتی که مرتکب پس از اعلام ماموران به اقدامات خود ادامه داد با همکاری نیروی انتظامی از ادامه‌ عملیات جلوگیری و در هر صورت چنانچه بناهایی ایجاد شده باشد با حضور نماینده دادسرا نسبت به قلع و قمع آن و اعاده زمین به حالت اولیه اقدام نمایند.

امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: اراده مدیران جهاد کشاورزی در سازمان جهاد استان و شهرستان‌ها بی تردید بر مقابله جدی و قاطع با این موضوع ناراحت کننده تغییر کاربری قرار گرفته است.

او ادامه داد: دستور دادستان، جامع، مانع، صریح و فصل‌الخطاب همه‌ مباحثی است که بی دلیل روند اعمال قانون و برخورد قهری با تخریب کنندگان منابع تولید و اخلال گران امنیت غذایی کشور را در مواردی در معرض دید گذاشته بود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: وفق دستور دادستان که منطبق با مصوبه چند سال قبل شورای حفظ حقوق بیت المال است در هر صورت باید بنا های غیر قانونی قلع و قمع شده و هیچ قید و شرطی به جز تشخیص مامورین جهاد و حضور نماینده دادسرا ندارد.

طهماسبی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی مشهد به هیچ عنوان از رسالت حفاظت از اراضی کشاورزی و منابع تولید غذا عقب نخواهد نشست و مردم مطمئن باشند مسیری را که برخی از اشخاص به اسم داشتن باغ و سرپناه طی می‌کنند به بهای گزاف ثروت اندوزی عده‌ ی زیادی و هدر رفتن منابع به دست خواهد آمد، و در نهایت نابودی منابع تولید، ذخایر آبی، بیکاری جوانان روستایی، حاشیه نشینی، ناامنی، و اخلال در فرهنگ  جامعه ی روستایی و محلی را در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.