اروپایی‌ها معتقدند یهودی‌ها کنترل جهان را در دست دارند

براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی، از هر پنج اروپایی یک نفر معتقد است که یک شبکه مخفی یهودی امور سیاسی و اقتصادی جهان را در کنترل خود گرفته است.

شبکه مخفی یهودی امور سیاسی و اقتصادی جهان را در چنبره خود گرفتار کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بیشتر اروپایی‌ها معتقدند یک شبکه مخفی از یهودیان امور جهان را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این نظرسنجی در میان شهروندان ۱۶ کشور اروپایی انجام شد و از هر کشور ۱۰۰۰ نفر بزرگسال به نمایندگی از مردم آن کشور در مصاحبه حضوری شرکت کردند و به ۴۵ سوال درباره یهودیت و اسرائیل پاسخ دادند. شهروندان کشور‌های اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، انگلیس و لهستان از جمله شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بودند که در ماه دسامبر و ژانویه انجام شد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که از هر پنج نفر یک نفر معتقد است که شبکه‌ای مخفی از یهودیان امور سیاسی و اقتصادی جهان را تحت کنترل دارد. جالب‌تر آنکه همین تعداد (یک پنجم شرکت‌کنندگان) معتقد بودند که «یهودیان با سوءاستفاده از هولوکاست نیاز‌های خودشان را برطرف می‌سازند.»

نتایج این نظرسنجی دوشنبه این هفته در یک کنفرانس درباره یهودی‌ستیزی در پاریس ارائه شد. این مطالعه یافته‌های دیگری نیز داشت از جمله آنکه: یک چهارم شرکت‌کنندگان معتقد بودند سیاست‌های اسرائیل سبب شده است مردم از یهودیان متنفر باشند. دیگر آنکه، بیش از نیمی از این شهروندان اروپایی با این جمله که «اسرائیل در دفاع مشروع از خود با دشمنانش درگیر است» مخالف بودند.

به طور کلی نتایج این تحقیق نشان داد که احساسات ضداسرائیلی در غرب اروپا رایج‌تر است و تجدیدنظرگرایی درباره هولوکاست در اروپای شرقی رواج بیشتر دارد.

گفتنی است مقولۀ صهیونیسم با یهود، تفاوت­‌های بسیاری دارد به طوری که امروزه طرف­داران واقعی دین یهود، از مخالفین جدّی صهیونیسم هستند و هرگز با اهداف غیرانسانی طرف­داران صهیونیسم موافق نیستند و در محافل مختلف جهانی، اعتراضات شدید خویش را نسبت به سیاست­های ددمنشانۀ صهیونیست­‌ها ابراز داشته‌­اند.

از سال ۱۹۱۷ و پس از صدور بیانیه بالفور، صهیونیست‌ها تلاش فراوانی کرده‌اند که وانمود کنند صهیونیسم همان یهودیت است، اما واقعیت آن است که یهودیت یک دین است و صلح‌طلبی جزیی از ماهیت آن است؛ در حالی که صهیونیسم یک «ایدئولوژی سیاسی» است که در منتها درجه خود منجر به آپارتاید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
داشتند
البته قبل از اينكه ما بياييم
آخرین اخبار