ولادت مولود کعبه، گواهی حق بر راستی رسالت‌های الهی

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ولادت حضرت على (ع)، همچون شهادت ایشان گواه حقى بر راستى رسالت هاى الهى و تمام ابعاد حیاتش، از ولادت تا شهادت، آیت بزرگ الهی است.

محمد رضا سلمانی عبیات پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره اینکه ولادت امام علی (ع) روزی استثنایی در تاریخ است، گفت: ولادت حضرت امیر المومنین (ع) افتخاری در تاریخ بشریت و در مقدس‌ترین مکانی است که دین مبین اسلام به تقدس آن اشارت مختلف دارد.

او افزود: ولادت مولود کعبه، همچون شهادت ایشان گواه حقى بر راستى رسالت هاى الهى است، چراکه در تمام ابعاد حیاتش، از ولادت تا شهادت، آیت بزرگ الهی قابل مشاهده است.

سلمانی عبیات با اشاره به ولادت پر برکت امام علی (ع) در دل خانه کعبه، اظهار داشت: حاکم نیشابوری نویسنده و محقق بزرگ اهل سنت این ولادت خاص در سیزدهمین روز از ماه رجب سال ۳۰ عام الفیل را قطعی می‌داند و در کتاب خود با عنوان المستدرک علی الصحیحین جلد ۴ صفحه ۳۲۶ می‌نویسد که روایت‌های متعدد متواتر بر میلاد حضرت امام علی (ع) در درون کعبه دلالت دارد.

این نویسنده با اشاره به اینکه آن حضرت نزدیک‌ترین فرد به پیامبر (ص) از همان دوران طفولیت بود، ادامه داد: حضرت علی (ع) از همان کودکی در کنار پیامبر عظیم الشان اسلام پرورش یافت تا ایشان از بدو تولد با نوای وحدانیت آشنا گردد.

پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: بر این اساس آغاز شکل‌گیرى زندگى امام آمیخته با ایمان بود و با الهام از تلاوت آیاتی از سوره مؤمنون و از کعبه آغاز شد و سر انجام به آن پیوند یافت.

محمدرضا سلمانی عبیات، تولد و عروج حضرت را نشانه‌ای از عظمت ایشان دانست و بیان داشت: بر این اساس که تولد امام علیه السلام در درون کعبه بود و زمانى که با شمشیر خیانت به شهادت رسید در آن لحظه‌هاى سخت، نام کعبه را به زبان آورد تا بدین سان این آغاز و سر انجام آن با هم پیوند بخورد تا به جهانیان نشان دهد که راه او از خط رسالت جدا نیست.

او در ادامه افزود: با توجه به تمامى ویژگی هاى ممتاز امام از علم، ایمان، زهد، تقوى و شجاعت گرفته تا برجسته‌ترین و اساسى‌ترین ویژگى زندگى او یعنى بندگى خالص براى خداوند متعال، تمامى این مناقب مرتبه او را به عنوان بنده صالح خدا وانسان برتر قرار داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.