توضیحات دانشگاه علوم پزشکی قم درباره انتشار یک نامه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم در پی انتشار یک نامه در فضای مجازی در مورد کرونا در قم، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیدهاشم صدر، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به انتشار نامه‌ای در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت مصاحبه رؤسای بیمارستان‌ها و معاونان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا در تاریخ ۱۳ بهمن اظهار کرد: در پی مصاحبه یکی از خبرگزاری‌ها با یکی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه، و طرح سوالاتی در خصوص احتمال شیوع بیماری کرونا ویروس در استان، این مسئله از سوی استاندار قم در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مورد انتقاد قرار گرفت.

او تصریح کرد: همچنین با توجه به وضعیت شیوع این بیماری در کشور‌های دیگر، وزیر بهداشت نیز در جلسه‌ای که از طریق ویدئوکنفرانس با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی داشت بر این مسئله تاکید کرد که اطلاع رسانی به صورت هماهنگ و فقط از طریق وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در پی تاکیدات صورت گرفته از سوی وزیر بهداشت و همچنین استاندار قم، مقرر شد هر خبر و اطلاعی در خصوص این بیماری از سوی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد و به همین منظور نامه‌ای تنظیم و به همه معاونان و روسای مراکز زیرپوشش اعلام شد که فقط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجاز به اعلام نظر در موضوع بیماری کرونا است.

او تاکید کرد: در متن نامه نیز قید شده است که دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تنها فردی در استان است که می‌تواند در خصوص کرونا ویروس با رسانه‌ها مصاحبه داشته باشد و در این نامه هیچ مسئله‌ای در خصوص شیوع بیماری کرونا و یا احتمال آن در تاریخ یاد شده ذکر نشده است.

صدر با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت این بیماری جلسات و پیش بینی‌های لازم در دستورکار قرار داشت تاکید کرد: همانگونه که پیش از این اعلام شده است نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در قم در تاریخ ۳۰ بهمن ماه بر اساس آزمایشات ثابت شد و همان روز و تنها پس از یک ساعت دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این موضوع را رسانه‌ای کرد.

او گفت: دکتر ریچارد برنان رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به جمهوری اسلامی ایران نیز در جلسه دیشب با استاندار قم اعلام کرد نخستین کیس ویروس کرونا در ایران، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ثابت شد و از همان دقایق اولیه، جمهوری اسلامی در مقابله با شیوع این ویروس تلاش کرد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تکذیب هرگونه شایعه مبنی بر اطلاع مسئولان استان از شیوع بیماری در تاریخ ۱۳ بهمن تاکید کرد: امیدواریم رسانه‌ها در شرایطی که جامعه بیش از پیش به آرامش نیاز دارد نسبت به انعکاس واقعیات اهتمام بیشتری داشته باشند و امیدواریم با همدلی و رعایت مسائل بهداشتی هرچه سریعتر شاهد غلبه بر این بیماری باشیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.