مجموعه ورزشی پنج مرداد اراک میزبان بیماران کرونایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجموعه ورزشی پنج مرداد اراک برای پذیرش بیمارانی کرونایی با یکصد تخت بستری در ۲ سالن مجهز شد.

مجموعه ورزشی پنج مرداد اراک میزبان بیماران کرونایی شدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،دکتر محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:۵۰ تخت ویژه زنان و ۵۰ تخت نیز ویژه مردان در ۲ سالن مجموعه ورزشی پنج مرداد اراک برای بیماران کرونایی مثبت که نیاز به مراقبت خاص ندارند، در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه، فردا این ۲ سالن آماده پذیرش بیماران است، اظهار داشت: بیمارانی به پنج مرداد منتقل می شوند که طبق تشخیص پزشک باید ۱۵ روز دوران نقاهت را بگذرانند و امکان قرنطینه در منزل برای آنان ممکن نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان خوانساری اراک ویژه بیماران کرونایی است که نیاز به مراقبت و درمان‌های خاص با تجهیزات پزشکی دارند.

وی، با قدردانی از همکاری رییس سازمان ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: مجدد از مردم درخواست می‌شود از تردد غیر ضروری خودداری و با ماندن در منزل امکان کنترل را به بخش درمان استان بدهند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ۲ هفته اخیر ۲۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده و مراحل درمانی برای آنان دنبال شده که ۲۱ مورد بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: ۱۸۵ مورد از بیماران کرونا استان مرکزی در شهرستان‌های تابعه دانشکده خمین، ۶۳ بیمار در شهرستان‌های تابعه دانشکده پزشکی ساوه و ۱۸۵ بیمار نیز در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک شناسایی و زیر پوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

وی توضیح داد: اکنون ۳۱ بیمار مشکوک به کرونا استان در قرنطینه خانگی به سرمی‌برند که شرایط آنان رو به بهبودی است و مراقبت‌های لازم برایشان صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ بیمار کووید ۱۹ در استان مرکزی براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر جمالیان اظهار داشت: پیش بینی شده اواخر هفته جاری پیک شناسایی موارد جدید تا ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان مرکزی رخ دهد که با توجه به محدودیت تخت‌های بستری اقدامات ایجاد نقاهتگاه احتمالی پیش بینی شده است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با علائمی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.