استاندار مرکزی خبرداد؛

ممنوعیت ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به شهر‌های استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: به فرمانداران دستور دادیم از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به شهر‌های استان مرکزی جلوگیری کنند.

ممنوعیت ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به شهر‌های استان مرکزیسید علی آقازاده استاندار استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با توجه شیوع کرونا در کشور و استان مرکزی و وجود مناطق خوش آب و هوا در این استان  و حضور غیر بومی‌ها در این مناطق  به فرمانداران دستور دادیم از ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به شهر‌های استان مرکزی جلوگیری کنند.

آقازاده افزود: استان مرکزی دومین استانی بود که به خاطر همجواری با استان قم درگیر این بیماری شد و از همان روز اول تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیدیم و به منظور شدت بخشیدن با این تمهیدات از حدود ۴ روز گذشته با هماهنگی شورای تامین استان و دستوراتی که به فرماندران دادم قرار بر این شد که این کنترل‌ها بیشتر بشود.

او اضافه کرد: بحث قرنطینه در سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا نیست، اما متاسفانه بعضی از مردم بدون توجه به هشدار‌های لازم و اینکه بیماری کرونا به شدت مسری است و می‌تواند هم خودشان و هم دیگران را تهدید کند اقدام به تردد‌های غیرضروری و بعضا غیر مجاز در بعضی از مناطق می‌کنند که برای این افراد که توجهات و هشدار‌های لازم را دریافت نمی‌کنند یا عمل نمی‌کنند تمهیداتی را اندیشیدیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: در شهرستان‌هایی مثل دلیجان، محلات، ساوه و آشتیان که همسایه قم هستند و رفت و آمد زیادی به این استان دارند عمدتاً مشکل داریم و برای کاهش این مشکل به همه فرمانداران دستور دادیم با هماهنگی شورای تامین شهرستان از ورود همه مسافرین و کسانی که به صورت غیر ماموریتی ورود می‌کنند جلوگیری کنند.

او ادامه داد: عده‌ای ممکن است کار اضطراری داشته باشند که مشکلی با ورودشان نداریم، اما کسانی هستند که ساکن استان‌های همجوار هستند و در نقاط خوش آب و هوای تفرش، آشتیان، ساوه و جاسب دلیجان ویلا یا خانه یا زمین دارند و به صورت تفننی می‌آیند که دستور دادیم جلوی این افراد گرفته شود.

آقازداده تصریح کرد: این کنترل‌ها و ممانعت‌ها را در این ایام اضطراری که باید مردم در خانه بنشینند و رعایت خیلی از موارد ایمنی را انجام دهند داریم و به هیچ وجه هیچ مهمانی را در مهمانسرا، هتل‌ها، مراکز اقامتی مثل آموزش و پرورش مدارس نمی‌پذیریم که این واقعاً به نفع همه هست.

او اظهار کرد: مردم استان مرکزی همکاری خوبی دارند و امیدواریم که مردم سایر استان‌ها و کسانی که از استان ما عبور می‌کنن هم این مسائل را رعایت می‌کنند تا انشاءالله ظرف دو سه هفته آینده که بحث پیک بیماری کرونا هست بتوانیم از این مسئله با تمهیدات لازم و به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.