طالبان: سیاسیون افغانستان به جای برگزاری دو مراسم تحلیف، بر مذاکرات صلح متمرکز شوند

سخنگوی طالبان خطاب به سیاسیون افغانستان گفت: به جای برگزاری دو مراسم تحلیف از آنها می‌خواهیم بر مذاکرات صلح متمرکز شوند.

طالبان: سیاسیون افغانستان به جای برگزاری دو مراسم تحلیف، بر مذاکرات صلح متمرکز شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با رویترز اظهار داشت فکر نمی‌کنیم سیاسیون افغانستان بتوانند تا فردا برای مذاکرات بین الافغانی  آماده شوند، زیرا اختلاف نظر‌هایی میان این سیاستمداران وجود دارد که حتی به برگزاری دو مراسم تحلیف انجامیده است.

وی بیان داشت: به جای تحلیف از آنان می‌خواهیم بر مذاکرات صلح متمرکز شوند؛ ما از آنان می‌خواهیم اختلاف نظر‌های داخلی را کنار بگذارند، تحلیف را متوقف کنند و در راستای صلح کار کنند.

وی افزود: یک مساله دیگر این است که هیچ گام عملی برای اجرای شرط توافق آمریکا و طالبان مبنی بر آزادی ۵۰۰۰ زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان صورت نگرفته است.

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله در حالی امروز در مراسم‌های جداگانه به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند که بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا، فردا (۲۰ حوت/ اسفند) باید اولین نشست مذاکرات صلح میان طالبان و سیاسیون افغانستان برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار