رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم؛

شناسایی ۱۵ واحد صنعتی برای تولید مواد ضدعفونی در قم

سیجانی گفت: ۱۵ واحد صنعتی که به‌صورت بالفعل و بالقوه توان تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی داشتند در استان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم امروز در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی تولیدکننده محصولات بهداشتی در قم، از تغییر خط تولید برخی واحد‌های صنعتی استان به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی خبر داد وگفت: ۱۵ واحد صنعتی که به‌صورت بالفعل و بالقوه توان تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی داشتند در استان شناسایی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به تغییر خط تولید این واحد‌ها ابراز کرد: این واحدها، محصولات موردنیاز مردم را در این شرایط با سرعت بیشتری تولید کرده و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز‌های موردنیاز از نهاد‌های متولی در حال انجام است.

سیجانی بیان کرد: همچنین رایزنی‌های لازم با استان‌های مبدأ برای تأمین مواد موردنیاز مانند الکل در حال انجام است تا این محصولات با سرعت بیشتری در استان تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به استفاده از توان حداکثری واحد‌های صنعتی استان در حوزه مواد شیمیایی و بهداشتی گفت: این واحد‌ها بدون هیچ‌گونه تعطیلی به کار گرفته‌شده‌اند.

سیجانی با بیان اینکه توان تولید استان در زمینهٔ مواد بهداشتی و ضدعفونی محدود و تقاضا زیاد است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولیدات انجام‌شده در اختیار سازمان غذا و دارو قرارگرفته و با توجه به اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی این محصولات در میان بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

او در پایان سطح تولید استان را پاسخگوی نیاز‌های ایجادشده ندانست و یادآورشد: باید از ظرفیت‌های مختلف همچون واردات برای تأمین نیاز قم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه این سازمان برای واردات این محصولات آماده همکاری با بخش خصوصی و بازرگانی است، تأکید کرد: ثبت سفارش این بخش‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.