فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در فضای مجازی ادامه دارد

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های موسسات و مراکز سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در فضای مجازی ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا و برخی محدودیت‌ها برای کاهش تجمعات و رفت‌وآمد عمومی، فعالیت‌های موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

او تصریح کرد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با 8 عنوان خدمت از جمله امانت الکترونیک 10 هزار کتاب دیجیتال، دریافت الکترونیک منابع منتخب، برگزاری مجازی نشست‌های علمی و فرهنگی و نیز نمایشگاه‌های تصویری و نیز ارائه خدمات موزه‌های آستان قدس رضوی و غیره از طریق درگاه اینترنتی digital.aqr.ir به ارائه خدمت می‌پردازد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: قرآن‌آموزان مهدالرضا(علیه السلام) و نیز فراگیران عضو طرح حافظون رضوی از طریق فیلم‌های آموزشی و فایل‌های صوتی تهیه شده توسط مرکز قرآن کریم این سازمان، در این ایام، مباحث آموزشی خود را دنبال می‌کنند.

گنابادی نژاد  در معرفی برنامه‌های غیرحضوری انتشارات به‌نشر، افزود: این انتشارات برنامه‌های جاری خود از قبیل نشست عصرانه داستان نویسان رضوی، نشست قصه نویسی کودک و نوجوان، کارگاه‌های آموزش داستان نویسی نوجوان، دورهمی شبکه دانش‌آموزی کتاب و فروش الکترونیکی یک هزار عنوان کتاب را از طریق فضای مجازی و درگاه اینترنتیbehnashr.com دنبال می‌کند.

او با اشاره به در جریان بودن برنامه‌های هنری این سازمان تصریح کرد: هنرجویان موسسه آفرینش‌های هنری می‌توانند آموزش‌های غیرحضوری خود را در ذیل برنامه‌های آموزشی مکتب رضوان از طرق مختلف و از راه دور دریافت کنند. همچنین تولید پادکست و نیز فروش اینترنتی محصولات هنری از طریق فضای مجازی از دیگر خدمات این موسسه است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بنیاد فرهنگی رضوی این سازمان نیز در کنار سایر موسسات، برای قریب به 7هزار دانش‌آموز مدارس امام رضا(علیه السلام)، از طریق فضای مجازی با فیلم‌های درسی و کاربرگ‌های آموزشی ضمن تدریس گام‌به‌گام دروس، آزمون‌های ماهانه خود را نیز برگزار می‌نماید.

گنابادی نژاد افزود: مرکز امور بانوان و خانواده نیز برنامه‌های مستمر خود از جمله طرح آموزشی زندگی به سبک رضوی و برنامه‌های باغ‌اردوگاه خاتون را در این ایام با بارگذاری فایل جلسات آموزشی، کلیپ‌های صوتی و تصویری و معرفی کتاب در کنار برگزاری مجازی آزمون‌ها و خودآموزها به صورت آموزش‌های غیرحضوری ادامه می‌دهد.

او با اشاره به حضور در منازل توسط تمامی گروه‌های سنی در کنار ضرورت ورزش و داشتن تحرک مخصوصا در این ایام، تصریح کرد: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از طریق آموزش های غیرحضوری ورزشی، روزانه یک حرکت ورزشی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  در خصوص برنامه‌های آموزشی ویژه کارکنان و خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام) توسط مدیریت امور فرهنگی کارکنان و خدام این سازمان، گفت:  پخش روزانه کلیپ‌های جلسات درس اخلاق و توزیع آن در بستر نرم افزار با خادمان خورشید و شبکه‌های اجتماعی داخلی تولید شده است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار