مجرمان سایبری این بار با ترفندهای کرونایی به صحنه آمدند

مجرمان سایبری با سوء استفاده از بیماری کرونا، تحت عنوان آزمایش کرونا یا هر موضوع دیگری مرتبط با کرونا کلاهبرداری می کنند.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اخیرا با وضعیت سرایت بیماری کرونا، لینک‌هایی را تحت عنوان آزمایش کرونا یا هر موضوع دیگری مرتبط با کرونا را در شبکه‌های مجازی به اشتراک میگذارند و تقاضای واریز مبلغ ناچیزی را دارند.

او تصریح کرد: همین موضوع موجب رغبت و کنجکاوی، قربانی جرم برای ملاحظه محتویات لینک می‌شود.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اغلب افرادی که قربانی جرائم فیشینگی بوده اند علت اغفال و فریب خود را مبلغ ناچیز قید شده در صفحات جعلی بیان می‌دارد این در حالی است که آن مبلغ صرفا یک شگرد در جهت ایجاد انگیزه و تمایل فرد برای درج اطلاعات بانکی در صفحه جعلی است.

قنبری راد افزود: لذا تاکید می‌شود هموطنان عزیز به هیچ عنوان به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های مجازی تحت هر عنوان اعتماد نکنند این لینک‌ها توری است که شیادان فضای مجازی برای قربانیان پهن کرده اند.

او تصریح کرد:توصیه می‌شود ایمیل‌های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط باز نکنید.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: مراقب خرید‌های برخط مواد شوینده و ضد عفونی کنند‌ها از سایت‌های جعلی باشید.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار