کاهش محسوس سرقت به دلیل کرونا

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم، کاهش محسوس سرقت را شاهد هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا امیری رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت : با اقدامات موثر پلیس و همکاری مطلوب مردم، سیر کاهشی عمده جرائم را از ابتدای امسال در استان شاهد بودیم، بطوری که میزان وقوع برخی جرائم در ماه‌های انتهایی سال نسبت به ماه‌های ابتدایی سال کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشته است.

او به شیوع بیماری کرونا در دو سه هفته گذشته اشاره کرد و گفت : از زمان شیوع بیماری و در خانه ماندن عمده افراد، کاهش موارد سرقت بصورت روزانه در سطح استان محسوس است.

امیری گفت: این کاهش سرقت نه فقط در بحث سرقت منزل، که در بحث سرقت خودرو و سایر سرقت‌ها از جمله کیف قاپی و... هم مشهود است، چرا که مردم کمتر به خیابان رفته و کمتر پول نقد همراه خود حمل می‌کنند.

او افزود: این کاهش محسوس آمار سرقت به دنبال در خانه ماندن مردم و عدم حمل پول نقد توسط آن‌ها نشان می‌دهد که اگر مردم همکاری موثری داشته و موارد ایمنی را رعایت کنند، همواره شاهد کاهش آمار سرقت در سطح جامعه خواهیم بود.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های پلیس در عید نوروز همانند سالیان گذشته برقرار خواهد بود، گفت: اگر چه امسال تاکید بسیاری بر عدم مسافرت رفتن مردم شده، اما پلیس همچنان همانند نوروز سالیان گذشته برنامه‌های خود را برای مقابله با سرقت در ایام نوروز خواهد داشت.

او افزود: همانند سالیان گذشته اسباب کشی در ایام نوروز تنها با مجوز کلانتری محل امکان پذیر است و افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس را در سطح محلات خواهیم داشت.

امیری گفت: امسال پیش بینی ما این است با توجه به بحث کرونا و در خانه ماندن عمده افراد، شاهد کاهش چشمگیر موارد سرقت بویژه سرقت منزل و سایر سرقت‌ها از جمله کیف قاپی و... باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار