واحد‌های صنفی موظف به بازگرداندن بیعانه‌های مردم هستند

رئیس اتاق اصناف از موظف بودن واحد‌های صنفی به باز گرداندن مبالغ دریافتی شهروندان که به عنوان بیعانه پرداخت کرده اند ، خبر داد.

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا طبق مصوبه اعلام شده‌ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا کلیه واحد‌های صنفی استان از امروز الزام به تعطیلی واحد صنفی خود هستند.

او افزود: به جز ۱۲ صنف تامین کننده اقلام و خدمات ضروری شهروندان کرمان، مابقی همگی باید تعطیل و از باز گذاشتن واحد صنفی خود خودداری کنند.

جعفری با اشاره به اینکه مقرر شده است  که کلیه آرایشگاه‌های زنانه وتالار‌های عروسی کرمان تعطیل شوند، تصریح کرد: در پی رسیدگی به گله مندی مراجعه کنندگانی که برای برخی از اقدامات خود اعم از مزون لباس و... بیعانه پرداخت کرده‌اند و خواهان بازپس گرفتن مبلغ پرداختی خود هستند اطلاع‌رسانی شده که آن صنف مربوطه موظف به پرداخت کامل هزینه دریافتی است.

جعفری با بیان اینکه با صنوف متخلف که خلاف قانون مصوب شده عمل کنند برخورد و واحد صنفی مربوطه تا بعد از ایام تعطیل پلمب خواهد شد، بیان داشت: چنانچه شهروندان با چنین مشکلی برخورد کردند و واحدی صنفی خلاف اطلاع رسانی ما عمل کرد، می‌توانند از طریق ۲ راه شکایت خود را جهت پیگیری به مسئولین برسانند.

جعفری گفت: مردم می‌توانندبا شماره ۱۲۴ تماس گرفته و یا حضوری به اتاق اصناف کرمان مراجعه و شکایت خود را اعلام کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار