تدابیر اوقاف کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با ویروس کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدابیر ویژه برای مقابله با ویروس کرونا در مکان های مذهبی اندیشیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برنامه این نهاد در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با گسترش ویروس کرونا پذیرش زائرانی که همه ساله در لحظه سال تحویل در جوار امامزادگان بودند ممنوع و آن را به ادارات شهرستانی و حتی فرمانداری‌ها اعلام کردیم.
 
حجت الاسلام جنتی پور با بیان اینکه سازمان اوقاف متولی شرکت در مناسبت‌های ملی و مذهبی است، افزود: در شرایط کنونی برای کاهش دغدغه مردم کارگاهی در امامزاده عبدالله شهر ایجاد شد و روزی یک هزار ماسک تولید و زیر نظر معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
او گفت: در این طرح پارچه خریداری و چرخ خیاطی تهیه کردیم که افراد نیازمند و آسیب‌پذیر در این کارگاه مشغول می‌شوند تا از این راه درآمدی داشته باشند.
 
جنتی پور از تهیه و تولید ماسک توسط انجمن یاوران وقف شهرستان بهمئی خبر داد و گفت: خیرین با مراجعه به اوقاف شهرستان اقلام بهداشتی و درمانی و کمک‌ها را جمع‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسانند.
 
او آستان مهربانی را دیگر طرح اوقاف و امور خیریه در این ایام دانست و افزود: تدبیری اتخاذ و مراکزی در بقاع متبرکه ایجاد شده تا به افراد اسیب‌پذیر در اطراف بقاع متبرکه کمک شود که یک هزار و ۳۰۰ بسته غذایی به افراد آسیب‌پذیر بقاع شاخص اختصاص داده شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بیماری کرونا و ممنوعیت حضور در بقاع متبرکه این آمادگی در اوقاف و امور خیریه استان وجود دارد که با همکاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد زمینه زیارت مجازی مردم در لحظه سال تحویل فراهم شود و سال جدید رنگ و جلوه مذهبی خود را داشته باشد.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.