موثر نبودن مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا

مصرف الکل تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهنام لشگرآرا رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با گسترش ویروس کرونا در ایران، متاسفانه شاهد مرگ و میر ناشی از الکل هستیم گفت: در برخی شهر‌ها تعداد کشته‌های ناشی از مصرف الکل صنعتی از تعداد کشته‌های ویروس کرونا پیشی گرفته است.

بهنام لشگرآرا افزود: الکل اتیلیک یا اتانول که به آن الکل سفید نیز گفته می‌شود، الکلی است که بیشتر برای ضدعفونی کردن و مصارف پزشکی استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه الکل صنعتی یا متانول ترکیبات رنگی دارد و کاربرد پزشکی ندارد بیان کرد: الکل متیلیک یا الکل متانول که برای مصارف صنعتی به کار می‌رود، بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن می‌شود و می‌تواند عوارضی همچون کوری، مشکلات کلیوی و حتی مرگ درپی داشته باشد.

رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی افزود: نشانه‌های بالینی با تاخیر و پس از ۶ تا ۲۴ ساعت در فرد بروز می‌کند و ممکن است فرصت طلایی درمان از دست برود و زمانی فرد به بیمارستان مراجعه کند که امکان درمان وجود نداشته باشد و جان خود را از دست دهد.

او گفت: بیشتر افرادی که بر اثر مصرف خوراکی متانول دچار مسمومیت شدید شده اند، با این تصور که بیماری کووید ۱۹ با الکل از بین می‌رود، الکل مصرف کرده اند.

لشگرآرا بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خودمراقبتی، ماندن در خانه و دوری از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.