کتلت گل کلم، ساده و خوشمزه

امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یک نوع کتلت متفاوت را برای شما قرار دهیم. کتلت گل کلم، کتلتی لذیذ است که مراحل پخت آن بسیار ساده می‌باشد. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه، با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یک نوع کتلت متفاوت را برای شما قرار دهیم. کتلت گل کلم، کتلتی لذیذ است که مراحل پخت آن بسیار ساده می‌باشد. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گل کلم: ۱ عدد متوسط

پیاز: یک عدد متوسط

سیر: سه حبه

گشنیز و جعفری: نصف پیمانه

پیازچه: دو عدد

نمک: یک قاشق چایخوری

زیره: یک قاشق چایخوری

پودر پاپریکا: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

آرد: یک چهارم پیمانه

تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه:

مقداری آب در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش آید. گل کلم‌ها را جدا کرده و خوب می‌شوییم. وقتی آب به جوش آمد، کمی نمک داخل آن ریخته و گل کلم‌ها را داخل آن می‌ریزیم.
درب ظرف را قرار می‌دهیم و حدود پنج دقیقه اجازه می‌دهیم تا گل کلم‌ها داخل آب در حال جوش، نرم شوند سپس آن‌ها را آبکش می‌کنیم.
گل کلم‌ها را به همراه پیازچه، پیاز، سیر، آرد، تخم مرغ، نمک و فلفل، پاپریکا و زیره، جعفری و گشنیز، داخل غذاساز ریخته و اجازه می‌دهیم مواد خوب له شده و با یکدیگر ترکیب شوند. مواد کتلت گل کلم ما آماده است.
مقداری روغن در ظرف ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا خوب داغ شود. از مواد گلوله‌های کوچکی برداشته و به شکل دلخواه درمی‌آوریم و در روغن سرخ می‌کنیم.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.