استاندار کرمان گفت: برای تحقق شعار سال که همان جهش تولید است، باید واحد‌های تولیدی غیر فعال را در استان فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: جهش تولید به نوعی به معنی سرعت بخشیدن به افزایش تولید، راه‌اندازی تولید جدید، رفع مشکلات و موانع این عرصه زیربنایی است.

او با بیان اینکه پارسال ۶ محور برای رونق تولید در استان کرمان معرفی و اقدامات خوبی در این راستا، انجام شد؛اما متاسفانه این کار‌ها با کندی پیش رفت، بیان داشت: یکی از محور‌های رونق تولید طی پارسال در کرمان فعال کردن واحد‌های تولیدی غیرفعال بود.

فدایی افزود: ۳۹۰ واحد تولیدی غیرفعال در این استان وجود دارد که سال گذشته ۳۰ مورد (حدود هشت درصد) از این واحد‌ها فعال شد و اگر این اقدام بخواهد با همین روند انجام شود، فعال کردن تمام واحد‌های غیرفعال تولیدی استان کرمان حدود ۱۳ سال زمان می‌برد.

استاندار کرمان از راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان خبر داد و تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان راه اندازی شد تا در صدور مجوز‌ها تسریع شود، اما آن طور که فکر می‌کردیم این برنامه موفق نبود.

فدایی علت این امر را توجیه نبودن برخی از مدیران نسبت به اهمیت موضوع عنوان کرد.

او با اعلام اینکه قرار بود پنجره واحد سرمایه گذاری الکترونیکی نیز در استان کرمان به مرحله اجرا در آید که تاکنون انجام نشده، ابراز امیدواری کرد: امسال این مهم محقق شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه بانک ها، تامین اجتماعی، اداره کل مالیاتی و قوه قضاییه در زمینه رفع مشکلات واحد‌های تولیدی باید بیشتر همکاری کنند تا مشکلات این واحد‌ها زودتر حل شود، گفت: به عنوان نمونه ما واحد تولیدی داریم که پنج سال معطل تامین منابع مالی است، این درحالی است که یک واحد تولیدی این مدت نباید منتظر تامین منابع مالی باشد.

فدایی از دستگاه‌های اجرایی خواست: به استانداری اعلام کنند در سال ۹۹ برای سرعت بخشیدن به جهش تولید چه کار‌های جدیدی را انجام می‌دهند تا بتوانیم در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

او تأکید کرد: صاحبان واحد‌های تولیدی باید همکاری و تلاش کنند تا جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی محقق شود.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ م 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.