در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

گودرزی گفت: با توجه به شدت بارش باران در ۱۶ استان کشور، امشب احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق وجود دارد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در اکثر مناطق کشور بارندگی و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، بوشهر، همدان، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

گودرزی با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه های زاگرس از فعالیت بیشتری برخوردار است، بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی روز دوشنبه بارش در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال شرق اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است‌.

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها خبر داد و گفت: طی امروز و فردا بارش در برخی استان ها از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، اختلال در تردد معابر شهری و جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی و در برخی نقاط امشب احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه برای سواحل شمالی و بخش هایی از شرق بارش باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود و روز چهارشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

به گفته گودرزی، امروز در نیمه غربی ۳ تا ۵ درجه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۴ تا ۸ درجه در نیمه شرقی کشور کاهش دما خواهیم داشت.

آسمان تهران بارانی است

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: از بعدازظهر امروز تا صبح فردا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای تهران پیش بینی می شود و از فردا بعدازظهر بتدریج کاهش ابر خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه و کمینه دمای تهران را ۱۶ و ۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: دمای سطح استان به طور متوسط تا روز سه شنبه ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
شایدهمین سیل باعث بشه مردم دربرابرکرونا بشینندتوخونه وگرنه مردم به هیچ صراطی مستقیم نیستند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بارون کرونارو میشوره؟
یعنی شهر تمیز میشه بعد از بارون؟
آخرین اخبار