راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در یاسوج

آزمایشگاه تست کرونا به زودی در شهر یاسوج راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان  در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در استان گفت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ۶ فروردین هستیم.
 
پرویز یزدانپناه افزود: پس از بازگشایی فروشگاه تجهیزات را به استان انتقال می‌دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده است به محض ورود این تجهیزات به یاسوج درمدت ۲ روز آزمایشگاه راه اندازی می‌شود.
 
او با اشاره به توانایی و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: از امروز روزانه بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می‌شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر بتوانیم کلونی‌های تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آن‌ها را تشخیص بدهیم می‌توانیم این بیماری را مهار بکنیم.
 
یزدانپناه افزود: ورودی‌های استان برای ورود مسافران مسدود شده و خود مردم شهر‌های استان به ویژه یاسوج باید رعایت کنند و از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شود و این بیماری ازبین برود.
 
او بیان کرد: اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته باشیم و کسانی را که بیمار هستند و اشخاصی که با آن‌ها در ارتباط بوده اند و خانواده‌های آن‌ها را دقیقا شناسیایی کنیم و از آن‌ها تست بگیریم تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنیم.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.