کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار می کنند

بعضی کارگردان‌ ها ترجیح می‌دهند بار‌ها و بار‌ها با بازیگرانی مشابه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،زمانی که فیلم و اثر یک کارگردان چه در زمینه گیشه فروش و چه در زمینه واکنش منتقدان و یا هر دو بخش موفق می‌شود، بازیگران آن تمایل دارند دوباره با کارگردان آن همکاری کنند. بنابراین همکاری‌های بازیگر،کارگردان شکل می‌گیرد.

این همکاری نشانگر امضا و سبک فعالیت کارگردان هاست که باعث می‌شود بازیگران دوباره و چندباره به کار کردن به آن‌ها علاقه داشته باشند. در ادامه ۱۰ کارگردان می بنیم که همیشه از بازیگران یکسانی در فیلم‌های خود استفاده می‌کنند.

کوین اسمیت

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند

اسمیت می تواند به عنوان کسی که باعث محبوبیت میکروفیلم‌ها شد، معرفی شود. او کارش را در سال ۱۹۹۴ با فیلم «کارمندان» شروع کرد تا سال ۲۰۰۱ و فیلم «جی و باب ساکت پاتک میزنند» پیشرفت داشت. در طی این ماجراجویی، جیسون موس دوست نزدیک او در همیشه نقش جی را در فیلم هایش بازی می‌کرده است. او همچنین همکاری‌های زیادی باجیسون لی، بن افلک، مت دیمون و کریس راک دارد.

آدام مک کی

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند

آدام مک کی نیز همیشه با بازیگران مورد اعتماد خود از جمله ویل فرل همکاری می‌کند، که البته داشتن یک کمپانی مشترک در این امر بی تاثیر نیست. پیش از پایان همکاری، این دو نفر در مجموعه فیلم‌های «گوینده»، «برادر خوانده» و «شب‌های تالادگا» همکاری کردند. مک کی در ژانر‌های مختلف نیز بازیگران خاص خود را دارد. کریستیل بیل در فیلم‌های «رکورد بزرگ» و «معاون» با او همکاری کرده در حالی که استیو کارل در ژانر کمدی با مک کی در ۳ فیلم «گوینده» همکاری کرده است.

اسپایک لی

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند

اسپایک لی یکی از فعال‌ترین کارگردان‌های آفریقایی، آمریکایی در دنیای فیلم سازی بوده است. او در اولین تجربه کارگردانی خود موفق شد راهی برای درخشش در آن به عنوان بازیگر نیز پیدا کند. او همچنین راه را برای دیگر بازیگران آفریقایی آمریکایی باز کرد، اما هیچکس به اندازه دنزل واشنگتن که در ۴ فیلم او بازی کرده برجسته نبوده است. بهترین تلاش او در فیلم سینمای «مالکوم ایکس» بود. اما ساموئل جکسون هم در ۶ فیلم با لی همکاری کرده که معروف‌ترین آن «کار درست را انجام بده» است.

مارتین اسکورسیزی

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند
اسکورسیزی، بدون شک از بهترین کارگردان‌های تاریخ است، کسی که فیلم هایش همیشه دارای کیفیت فیلمسازی بوده است. مضامینی که او در فیلم هایش به تصویر می‌کشد ازریشه‌های جرائم خانوادگی تا فساد‌های جامعه را به تصویر می‌کشد. به همین خاطر فیلم‌های او بسیاری از نزدیکانش را به وی جلب کرد که شامی، دیوید کاردین، ورنا بلوم، جودی فاستیر، استفان گراهان و دنی دی لوئیس می‌شود. اما چهار بازیگر از همه وفادار‌تر بودند. هارول کیتل در فیلم‌های «پایین شهر» و «راننده تاکسی»، جو پشی در «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و اخیرا هم «مرد ایرلندی» و دو بازیگر اصلی دیگر او یعنی رابرت دنیرو و لئوناردو دیکاپریو.

کریستوفر نولان

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند

کریستوفر نولان، بهترین کارگردان فعال در نسل جدید است. بنابراین برای هر بازیگری کار کردن با او در هر فیلمی ایده آل خواهد بود. مایکل کین در سه گانه فیلم «شوالیه تاریکی» نقش آفرینی کرده است، اما تنها این نیست. «حیثیت»، «تلقین»، «میان ستاره ای» و «دانکرک» دیگر فیلم‌ها با نقش آفرینی اوست. دیگر بازیگران شامل، کریستین بیل در سه گانه شوالیه تاریکی و حیثیت، کیلیان مورفی در شوالیه تاریکی و دانکرک و تام هاردی در تلقین و دانکرک و همچنین یکی از فیلم‌های بتمن می‌شود.

کوئنتین تارانتینو

کارگردان‌هایی که همیشه با بازیگران تکراری کار میکنند

از بین نویسندگان مدرن هالیوود، کوئنتین تارانتینو راهی را برای بازیگران باز کرد که از سیستم مستقل فیلمسازی استقبال کنند و توانایی‌های خود را برای بازی در فیلم‌های بودجه بالا افزایش دهند. بازیگری که بیشترین همکاری را با او داشته ساموئل جکسون است. او در شش فیلم حضور داشته که از جکی براون آغاز شده بود. دیگری بازیگری که در فیلم «داستان‌های عامه پسند» به شهرت رسید، اما تورمن بود که البته نقش اصلی فیلم «بیل را بکش» نیز بازی کرد. دیگر بازیگران همیشگی تارانتینو شامل، تیم روث، مایکل مدسن وکریستوف والتز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار