سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان خبرداد:

دو مورد مثبت دیگر ابتلا به کرونا در لار و لطیفی

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه تست دو نفر دیگر از بیماران مثبت اعلام شده است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این شهرستان به ۴۱ نفر رسید.

بهزاد رضایی با حضور در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بیرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهارداشت: با اضافه شدن دو مورد مثبت دیگر به جمع مبتلاشدگان به بیماری کرونا در لارستان، که یکی در لار و دیکری در شهر لطیفی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در منطقه از ابتدا تا کنون به ۴۱ نفر رسید.

او بیان کرد: از این ۴۱ نفر یک مورد در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بیرم بوده که البته خود شخص غیر بومی بیرم است.

رضایی ضمن توصیه به همه همشهریان برای رعایت نکات بهداشتی، تصریح کرد: احترام به یکدیگر را نباید فراموش کرده و حقوق شهروندان را باید رعایت کرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار افزود: افرادی هستند که به عنوان مشکوک یا مورد مثبت در قرنطینه خانگی به سر میبرند و این موضوع نباید سبب شود ما به عنوان همسایه، آشنا یا همکار نسبت به آنان بی تفاوت بوده یا بی احترامی کنیم و باید درک کرد که این یک بیماری است و دوره ابتلا و بهبودی را دارد و پس از طی این بیماری فرد بیمار بهبود پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه باید اخلاق ایرانی اسلامی بجا آوریم تصریح کرد: بخاطر بحث ماندن در منزل بسیاری از صنوف در تعطیلی به سر میبرند و لذا خواهش دارم همدیگر را یاری کنیم و کمک حال هم باشیم.

رضایی افزود: در همین راستا ما در بیمارستان امام رضا (ع) لار این کار را شروع کرده و برای مجموعه‌هایی که در بیمارستان حضور داشتند مانند مرکز کپی، تاکسی بیمارستان و یا سایر موارد، اخذ اجاره بها را در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ مورد بخشش قرار دادیم.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.