خسارت ۱۰۹ میلیارد تومانی سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی زرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در سال زراعی جاری ۳ نوبت محصولات باغی و زراعی این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

خسارت ۱۰۹ میلیارد تومانی سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در سال زراعی جاری ۳ نوبت محصولات باغی و زراعی این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

او در ادامه بیان کرد: در ۱۷ و ۲۱ اسفند ماه بر اثر کاهش دما به محصولات سیاه ریشه از قبیل بادام، و زردآلو ۹۰ درصد، هلو بین ۳۵تا۴۰ درصد جمعا در سطح ۸۵۰ هکتار به میزان ۵۰۰تن به ارزش ۱۱و نیم میلیارد تومان خسارت وارد شد.

زارعی در ادامه گفت: همچنین ۳هزار ۵۰۰ هکتار از باغات پسته از ارقام احمد آقایی و کله قوچی که ارقامی زود گل هستند بین ۲۰تا ۹۰ درصد خسارت دیدند و عمده خسارت در منطقه سنگ و سیریز و میزان خسارت وارده ۱هزار ۳۰۰تن به ارزش ۹۵میلیارد تومان اعلام کرد.

او از خسارت سرمازدگی به محصول زعفران این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت ۳۰ درصد محصول زعفران به میزان ۴۰۰کیلوگرم به ارزش ۲وتیم میلیارد تومان خسارت وارد شده است .

مدیر جهاد کشاورزی زرند بر ضرورت امهال وام‌های کشاورزی، ارایه تسهیلات کم بهره کشاورزان خسارت دیدگان ناشی از سرمازدگی تاکید کرد.

او همچنین بر بیمه نمودن محصولات باغی و زراعی توسط کشاورزان را خواستار شد .

مدیر جهاد کشاورزی زرند یادآور شد از ۳۷هزار هکتار باغات پسته شهرستان زرند تنها ۶هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه قرار دارند.

گفتنی است از ۴۳ هزار ۷۰۰ هکتار باغ پسته شهرستان زرند، ۳۴ هزار هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار