در پی شیوع کرونا در فلسطین اشغالی، هراس از کمبود مواد غذایی موجب کمبود تخم‌مرغ و تجارت آن در بازار سیاه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در فلسطین اشغالی  یک چهارم جمعیت آن بیکار شده‌اند. هراس از کمبود مواد غذایی موجب تشکیل صف‌های طولانی، عرضه تولیدات تقلبی و ایجاد بازار سیاه شده است و نزدیکی عید پسح/ فطیر به تشویش عمومی دامن زده است.

در این میان کمبود تخم‌مرغ به یک موضوع چالش‌برانگیز در سراسر فلسطین اشغالی تبدیل شده است. تصاویر ویدئویی صحنه‌هایی از هجوم صهیونیست‌ها را برای سرقت تخم مرغ از پشت ماشین‌های تحویل بار نشان می‌دهند. تجمع صد‌ها نفر از جمله در حومه تل‌آویو در مقابل فروشگاه‌هایی که شایعه می‌شود تخم‌مرغ دارند، دیروز یکشنبه نیروی پلیس را برای متفرق کردن آن‌ها وارد عمل کرد، چون ناقض قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا بود.

کمبود تخم‌مرغ نگرانی‌هایی را درباره به خطر افتادن سلامت عمومی ایجاد کرده است. کشاورزانی که خارج از سهمیه دولتی تخم مرغ داشته باشند می‌توانند آن‌ها را در پشت ماشین هایشان بدون هیچگونه نظارت یا انجام آزمایش کرونا به مردم بفروشند.

تجارت تخم مرغ در بازار سیاه به ویژه در فضای مجازی و با قیمت‌های گزاف هم از کنترل و نظارت کابینه رژیم صهیوینستی خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار