مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد؛

آغاز تغذیه مزارع گندم در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: همزمان با آغاز ساقه دهی در مزارع گندم، محلول پاشی کود‌های ریز مغذی به صورت تلفیقی با قارچ کش‌ها در مزارع این شهرستان آغاز شد.

آغاز تغذیه مزارع گندم در مرودشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت اظهار کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی دما و رطوبت مناسب ناشی از بارندگی‌های مداوم، شرایط برای ظهور و شیوع بیماری‌های برگی گندم فراهم شده است و استفاده از قارچ کش‌ها به منظور کنترل بیماری‌های برگی بخصوص سپتوریوز و زنگ به صورت تلفیقی با کود‌های ریز مغذی در دستور کار قرار گرفته است.

او تصریح کرد: مصرف عناصر غذایی در دوره رشد گندم در زمان ساقه دهی علاوه بر جبران تاخیر در رشد محصول مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی را نیز افزایش می‌دهد.

رحیمی با اشاره به اینکه تغذیه باید زمانی صورت گیرد که نوع و میزان کمبود مشخص باشد بر نقش آزمون خاک و گیاه قبل از تغذیه تاکید کرد.

این مقام مسئول، برگزاری کلاس‌های آموزشی - ترویجی ویژه بهره برداران در فضای مجازی و تهیه پوستر و بنر در خصوص استفاده تلفیقی ریز مغذی‌ها و قارچ کش‌ها را از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور کنترل بیماری‌های برگی و افزایش عملکرد در سال جهش تولید برشمرد.

او در خصوص تاثیر محلول پاشی نیز افزود: بر اساس نتایج بدست آمده، محلول پاشی در افزایش وزن هزاردانه، درصد پروتئین دانه، طول سنبله، تعداد سنبله، افزایش عملکرد و نهایتا در بهبود کیفیت آرد موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در مرودشت وجود دارد، ادامه داد: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم، قطب تولید این محصول در استان و کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار