معاون خدمات شهری شهرداری قم ؛

مسدودسازی بوستان‌ها و پارک‌های قم ادامه دارد

سامع گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت‌ها در محدوده‌های شهری برای مسیر‌های پیاده و خودرو خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان اطلاع‌رسانی کامل در سطح شهر پیرامون تعطیلی مراسم‌های نیمه شعبان گفت: از مردم انتظار داریم که این مراسم را در خانه برپا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر رعایت قرنطینه خانگی از سوی همشهریان عنوان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت‌ها در محدوده‌های شهری برای مسیر‌های پیاده و خودرو خواهیم داشت و اطلاع‌رسانی در این زمینه در بیش از ۲۰ نقطه شهر انجام خواهد شد.

او  بیان کرد: سیستم‌های اذان‌گو که بلندگو‌هایی هستند که هم اذان و هم ادعیه را پخش می‌کنند، در حوزه مدیریت بحران می‌توان تعدادی از این‌ها ر ا در سطح شهر و اطراف شهر نصب‌کرد و اطلاع‌رسانی را انجام داد.

سامع با بیان اینکه مسدودسازی بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر تا ۳۰ فروردین ادامه دارد، افزود: بیمه بیکاری تاکسی ران‌ها مسئله‌ای است که باید موردعنایت قرارگرفته و اگر لازم است در این زمینه مکاتباتی انجام بگیرد تا نزدیک به ۴ هزار تاکسی ران از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز گفت: طرح ضربتی فاصله‌گذاری هوشمند و ارزیابی وضعیت بهداشتی نیروی انسانی در صنایع قم عملیاتی شد.

مصطفی کاویانی بیان کرد: از ابتدای هفته با برنامه‌ریزی مرکز بهداشت و سازمان صمت، طرح ضربتی فاصله‌گذاری هوشمند و ارزیابی وضعیت بهداشتی نیروی انسانی در صنایع قم عملیاتی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: بازرسان و کارشناسان به‌طور روزانه از صنایع بالای ۲۵ نفر بازدید و موارد پیشگیری از کرونا را بررسی می‌کنند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هر درمانگاهی یک کارشناس محیط دارد و این افراد، مراکز فروشگاهی و اصناف را بررسی می‌کنند، همکاری خوبی دراین‌باره شکل‌گرفته است.

کاویانی بیان کرد: در راستای تأمین سلامت نیروها، از خارج از استان ماسک و تجهیزات را فراهم کرده‌ایم و پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل در صنایع و توسط کارفرمایان موردتوجه قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم یادآورشد: در تهران ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۶ عصر بوده که تا ساعت ۱۴ مصوب شد و در قم عملاً نیم ساعت افزایش ساعت کار در ادارات داشته‌ایم و باید این امر موردتوجه قرار گیرد تا در فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانیم موفقیت خوبی به دست آوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.