خدمات مضاعف مشاوران پلیس به بهبود یافتگان کرونا

رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت:باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از افراد به این بیماری و وضعیت روحی آن‌ها مرکز مشاوره پلیس اقدامات روانشناختی لازم را برای بررسی وضعیت روحی بهبودیافتگان انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدیه کارگر، رییس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان در جلسه تعاملی و هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا مشاوران مرکز مشاوره پلیس بااعزام مشاور وکارشناس روانشناسی به نقاهتگاه بیماران در ارایه خدمات مشاوره روانشناختی، مددکاری اجتماعی براساس مورد‌های مختلف که شامل ویزیت وبررسی وضعیت سلامت روانی بیمار وگزارش آن در پرونده پزشکی آن‌ها می‌شود خدمات ارائه می‌دهند و در خدمت بهبودیافتگان بیماری کرونا هستند.

او افزود: در راستای رعایت فاصله اجتماعی افرادی نیز هستند که دچار فشار عصبی واسترس ناشی از آن می‌شوند که در این شرایط حساس مشاوران مرکز مشاوره پلیس در کنار آن‌ها هستند تا با به حداقل رساندن آسیب‌های روانی وارتقای ر‌وحیه بیمار وخانواده اش در کمال آرامش این دوره نقاهت را سپری کنند و به کانون گرم خانواده بازگردند.

کارگر گفت:باتوجه به شرایط حاکم و پیشگیری از ویروس کرونا مرکز مشاوره پلیس به صورت تلفنی هرروز خدمات مشاوره را انجام می‌دهند.

او بااشاره به ترس، وحشت و استرس‌های زیاد درخصوص بیماری کرونا گفت:صدمات روان شناختی ناشی از نگرانی و ترس‌های بیمار گونه از کرونا ویروس در ایران بسیار زیاد شده است، در حالی که این بیماری با گذر زمان، پایدار نمی‌ماند.

رییس مرکز مشاوره پلیس کرمان درادامه گفت: اداره مشاوره و مددکاری پلیس استان در کنار وظایف معمول به منظور کاهش اضطراب، استرس و ارتقا سلامت روان افراد جامعه اقدام به راه اندازی مکانی برای درمان روحی بیماران و انجام مشاوره‌های لازم و همچنین راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی کرده تا با ارائه خدمات روانشناختی نسبت به ایجاد آرامش روانی و ارائه راهکار‌های تخصصی در برهه حساس کنونی به موازات مداخلات پیشگیرانه و درمان‌های پزشکی در این همبستگی ملی در کنار هموطنان باشد.

سرهنگ مهدیه کارگر از راه اندازی شعبه دوم مرکز مشاوره آرامش پلیس درشهر کرمان و دو شهرستان سیرجان و زرند خبر داد و گفت: این مراکز بزودی فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد.

کارگر بااشاره به مشاوره تلفنی در وضعیت شیوع بیماری کرونا ادامه داد: در شرایط عادی شهروندان می‌توانند برای استفاده از خدمات ارائه شده در این مرکز، همه روزه ازساعت ۸ تا ۱۴ به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی واقع در خیابان کارگر کرمان، نبش کوچه شماره ۱۳ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۰۳۴۳۲۷۱۸۹۳۷، ۰۳۴۳۲۱۸۳۱۵۸ و ۰۳۴۳۲۷۳۵۸۶۴ تماس بگیرند.

همچنین سرهنگ حجت امامعلی نژاد، رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان و روانشناس و مشاور پلیس نیز که دراین نشست حضور داشت گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در زمینه‌های مختلف تربیتی، خانوادگی، حقوقی، انتظامی، ازدواج و روانشناختی به عموم مردم خدمات مضاعف ارایه می‌دهد.

او افزود: این مرکز در سال ۱۳۸۰ با هدف ارائه خدمات روانشناختی، ارزیابی تست‌های شخصیتی، شناخت آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، مددکاری و مشاوره قبل و بعد از ازدواج راه اندازی شده است.

او بااشاره به راه اندازی سالن ورزشی پاس به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی و شیوع کرونا ویروس در بین افراد جامعه تلاش می‌شود که نسبت به درمان ناراحتی‌های روحی که اغلب در بیماران بهبود یافته کرونایی پدید می‌آید اقدام کنیم و دراین سالن پیام‌های بهداشت روان، پخش فیلم‌های مستند دراین خصوص و.. به بهبودیافتگان ارائه می‌شود.

عطا اسلامی، یکی ازمشاوران و روانشناسان پلیس کرمان نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی بر مبنای اصل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه راه حل‌های مناسب برای حل مشکلات مراجعان، مرکز مشاوره و مددکاری را در دستور کار خود قرار داده است.

او مشاوره و روانشناسی را یک خدمت حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: این کار بر دانش و مهارت‌های خاصی استوار است و هدف از آن کمک به افراد، گروه‌ها یا جامعه است تا بتوانند استقلال و رضایت خاطر فردی و اجتماعی لازم را به دست آورند.

او در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی براینکه تعدادی از مردم با رفتن به برخی مراکز مشاوره در سطح شهر انگیزه و امید خود را برای ادامه جلسات ازدست می‌دهند و ناراضی هستند بیان کرد: دانش روانشناسی به عنوان یک دانش نو پا در جهان و به ویژه در کشور‌های در حال توسعه جایگاه قابل توجهی را در میان اقشار و گروه‌های اجتماعی پیدا کرده است، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد نابسامانی‌هایی در مراحل مختلف از قبیل پذیرش دانشجویان بیشمار در زیرشاخه‌های رشته‌های روانشناسی و مشاوره، صدور مجوز فعالیت حرفه‌ای و بازگشایی مراکز مشاوره توسط افرادی هستیم که در مواردی، مغایرت و غیر مرتبط بودن مقاطع تحصیلی آن‌ها و یا عدم دانش، صلاحیت و تخصص لازم برای فعالیت در این حرفه منجر به انجام اقدامات غیر اخلاقی و غیر تخصصی شده که زمینه نارضایتی مراجعین و حتی بی اعتمادی عمومی نسبت به مقوله روانشناسی و مشاوره را به دنبال داشته است.

او بااشاره به اینکه برخی افراد سودجو با بهره‌گیری از علاقه و اشتیاق اکثریت مردم به مباحث روانشناسی و مشاوره اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های روانشناسی متعددی می‌کنند تصریح کرد: بازخوردگیری و بررسی محتوای علمی و آموزشی و اثربخشی آن‌ها نمایان گر اهداف سودجویانه با انگیزه‌های صرفاً مادی از سوی این افراد و مراکز وابسته به آن‌ها است.

اسلامی تاکید کرد: این وضعیت ایجاد شده مغایر با معیار‌های علمی و اصول اخلاقی رشته رواشناسی و مشاوره بوده و به شدت نیازمند آگاه سازی عمومی، ساماندهی ساختاری، انسجام و نظارت ویژه توسط متولیان امر بویژه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و سازمان بهزیستی می‌باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار