دستگیری کلاهبردار تگلرامی با پوشش فروشنده لوازم آرایشی در کردستان

فردی که با ایجاد کانال فروش لوازم آرایشی در تلگرام، از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرددستگیر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ مهدی دانش پور گفت:خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ ۷۳ میلیون ریال از طریق کانال تلگرامی بابت خرید لوازم آرایشی شدد، در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در کانال تلگرامی فروش لوازم آرایشی اصلی را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۷۳ میلیون ریال بابت خرید چند قلم کالا به‌صورت عمده واریز کرده لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی کسی جوابگو نبوده است.

رییس پلیس فتا کردستان با بیان اینکه با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد، اضافه کرد: بسیاری از گروه‌ها کالا‌هایی باقیمت‌های کمتر از بازار را تبلیغ می‌کنند و این مساله سبب می‌شود تا مخاطبان برای خرید کالا ترغیب شوند.

سرهنگ دانش پور یادآور شد: لازم است کاربران و علاقه‌مندان شبکه‌های اجتماعی دقت بیشتری در استفاده از خدمات این گروه‌ها انجام دهند، زیرا با توجه به اینکه بسیاری از گروه‌ها و کانال‌ها فاقد دفاتر فروش هستند و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند احتمال سوءاستفاده و کلاهبرداری از سوی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

او از مردم خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.