ممنوعیت ذبح دام در معابر و اماکن عمومی نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: ذبح دام در اماکن عمومی و معابر سطح شهر و روستا ممنوع و غیرمجاز است.

ممنوعیت ذبح دام در معابر و اماکن عمومی نهاونددکتر مهدی قنبری رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان،، با اشاره به اینکه ذبح دام در اماکن عمومی و معابر سطح شهر و روستا ممنوع و غیرمجاز است. افزود: هر واحد قصابی که قانون را رعایت نکند متخلف است صمن پلمپ به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: از آنجایی که کشتار دام در اماکنی به جز کشتارگاه‌های تحت پوشش دامپزشکی، تهدیدی برای سلامت جامعه است و جرم محسوب می‌شود با قصابی‌های متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از برگزاری جلسه کمیته ساماندهی قصابی‌های شهرستان نهاوند در مورخه ۲۰ فروردین ۹۹ با حضور نماینده فرمانداری، پلیس اطلاعات و امنیت، نماینده دادستان، بخشداران و شهرداران شهر‌های فیروزان، گیان و برزول خبرداد و بیان کرد:مصوب شد از روز شنبه مورخه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹ کلیه قصابی‌های شهر نهاوند، گیان، فیروزان، برزول و روستا‌های کوهانی، جهان آباد، رضی آباد، شعبان، قلعه قباد، وراینه، دهنو سفلی، دهفول، کرک علیا و سفلی، حسین آباد گیان، گیل آباد، فارسبان، رزینی و شهرک سلگی بایستی کشتار دام‌های سبک شامل گوسفند و بز و دام‌های سنگین شامل گاو و گوساله خود را در کشتارگاه زاگرس دام نهاوند تحت نظر اداره دامپزشکی شهرستان کشتار نمایند.

او تاکید کرد: در غیر اینصورت واحد قصابی متخلف توسط پلیس اطلاعات و امنیت پلمپ و متصدی واحد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

قنبری افزود: مردم در صورت مشاهده ذبح دام در اماکن غیر مجاز، مراتب را به مراجع انتظامی، اداره دامپزشکی و دادستانی اطلاع دهند تا با آن برخورد شود.
انتهای پیام/س

برچسب ها: دامپزشکی ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.