ورود آفرود به مراتع اشتهارد، ممنوع

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: با بهره برداران غیر مجاز محصولات فرعی مرتعی و آفرود سواری در مراتع اشتهارد برخورد قانونی می شود.

حسین نعمائی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در جلسه‌ای که در مورخ بیستم فروردین ماه در محل اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد، با حضور فرماندهی محترم یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ در خصوص اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و هماهنگی جهت گشت و پایش روز جمعه مورخ ۲۲ فروردین ماه ودیگر ایام سال ۹۹ در سطح شهرستان اشتهارد و همچنین جلوگیری از ورود افراد خاطی که از محصولات فرعی جنگلی ومرتعی به صورت غیرقانونی و برای مصارف تجاری برداشت می کند و موجبات تخریت بافت خاک ومراتع را فراهم می‌آورد، برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد افزود: از ورود کلیه افرادی که جهت مصارف تجاری محصولات فرعی مرتعی مانند کنگر و... به عرصه‌های مرتعی شهرستان ورود پیدا می‌کنند باهمکاری و هماهنگی مقامات محترم قضایی و انتظامی شهرستان جلوگیری و ممانعت به عمل آمده و برخورد قانونی خواهد شد.

نعمائی گفت: در این ایام که مراتع درحال رویش رستنی‌های مرتعی است از ورود و اجرای حرکات نمایشی خودرو‌های آفرود در سطح مراتع و اراضی ملی شهرستان اشتهارد با حضور منسجم نیرو‌های یگان حفاظت سه شهرستان اشتهارد و نظرآباد و ساوجبلاغ در محور مواصلاتی اشتهارد به ایپک و قره ترپاق و جاده قوزلو وهمچنین جنگل‌های تاغزار و ارتفاعات کوه‌های رنگی حلقه دره طبق دستورات قضایی کاملا ممانعت به عمل می‌آید.

او افزود: طبق قوانین و سیاست‌های جاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، برداشت محصولات فرعی مراتع بدون اخذ مجوز‌های لازم از اداره منابع طبیعی ممنوع بوده و جرم محسوب شده و با مجرم برابر قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد در پایان گفت: ضمن تشکر و قدردانی از همکاری‌های همه جانبه فرماندهی یگان حفاظت استان، مدیران جهادی دوشهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ و همچنین نیرو‌های یگان‌های حفاظت منابع طبیعی آن شهرستان‌ها در کلیه برهه‌های حساس زمانی، از تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان خود هم در جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و مرتعی و جنگلی تشکر و قدردانی ویژه کرد.

انتهای پیام/ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار