آمادگی ۱۰۰ درصدی استان کرمان برای بارش ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود، آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم.

آمادگی ۱۰۰ درصدی استان کرمان برای ورود سامانه بارشی جدیدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بعدازظهر امروز  در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: در هفته جاری در شهر کرمان نزدیک به ۳۰ میلیمتر بارش داشتیم. ضمن آنکه با فاصله چندین کیلومتر از کرمان، ۴۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.

او با اشاره به پیش بینی بارندگی در دو روز آینده در استان کرمان افزود: لازم است فرمانداران توجه داشته باشند که ممکن است بارش‌ها در ارتفاعات، بیش از شهر‌ها بوده و به سمت شهر سرازیر شود که باید آمادگی لازم را داشته باشند.

سعیدی  با بیان اینکه تا روزی که سامانه بارشی از استان خارج شود، آمادگی ۱۰۰ درصدی در استان کرمان داریم، تصریح کرد: باید ماشین آلات موردنیاز در جا‌هایی که احتمال خسارت و بحران  وجود دارد، مستقر شوند تا در صورت بروز حادثه، مردم دچار مشکل نشوند.

او بیان کرد: نزدیک به ۳ و نیم میلیارد تومان برای ایمن سازی در برابر سیل شهرستان‌های جنوبی استان تامین اعتبار و بخشی از آن پرداخته شده است.

سعیدی اظهار کرد: به دلیل مشکل آنتن دهی موبایل در زمان حوادث تاکنون در استان، هماهنگ شده که سیستم رادیوترانک بر روی اپراتور ایرانسل فعال شود و تاکید می‌کنیم فرمانداران از امروز سیستم رادیوترانک را روشن نگه دارند تا در صورت قطعی ارتباط در زمان بارش ها، بتوانیم تماس برقرار کنیم.

او بیان داشت: اگر در زهکلوت در بارش ابتدای فروردین، ارتباط قطع نشده بود، زودتر می‌توانستیم به مردم کمک کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: فرمانداران می‌توانند از طرق رادیوترانک با ما و مرکز کشیک هشدار سریع ستاد مدیریت بحران ارتباط گرفته و در صورت لزوم، فراخوان امدادرسانی از شهرستان‌های همجوار را داشته باشند.

 محمد جواد فدایی استاندار کرمان  نیز در این جلسه با اشاره به گزارش های سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام وضعیت قرمز بارندگی طی دو روز آینده در استان گفت: سازمان هواشناسی برای عصر امروز، فردا، روز جمعه و نهایتا شنبه به ویژه در جنوب استان اعلام وضعیت قرمز بارندگی و خطر را اعلام کرده است .

او با بیان اینکه به تمامی دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی طی دو روز آینده در استان، اعلام آماده باش داده ایم، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظفند در محل خدمت خود حاضر باشند و تمامی مسیل ها را آزاد و کنترل کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار