پایدار شدن جریان گاز در شهر پلدختر

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: شبکه گازشهری پلدختر و روستا‌های تابعه آن یک سال پس از سیل ویرانگر با راه‌اندازی ایستگاه تقلیل واشیان پایدار و ایمن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  کرم گودرزی گفت: راه اندازی ایستگاه تقلیل فشار واشیان در راستای مقاوم سازی شبکه‌های گاز در مقابل بحران، ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت جلوگیری از افت فشار و ارائه خدمات ایمن و مستمر به شهروندان انجام شد.

وی با اشاره به سیل سال گذشته شهرستان پلدختر گفت: خطوط قبلی تغذیه گاز این شهر در حاشیه رودخانه کشکان بود بنابراین به منظور حذف نقاط حادثه خیز و کاهش آسیب‌های احتمالی، طراحی و ساخت ایستگاه واشیان در دستور کار قرار گرفت و با جابجایی خطوط تغذیه، گاز این شهر و روستا‌های تابعه هم اکنون از خط لوله صادراتی ششم سراسری تامین می‌شود.

گودرزی اعتبار هزینه شده برای ساخت و اتمام محوطه این ایستگاه را ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی ایستگاه واشیان بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر خط انتقال ۱۶ اینچ و ۲۵ متر خط تغذیه ۱۶ اینچ اجرا شده است.

وی بیان کرد: ایستگاه تقلیل فشار گاز واشیان ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد و تمامی مراحل طراحی، نصب و راه اندازی این ایستگاه در مدت زمان ۸ ماه اجرا گردید.

گودرزی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه‌ها و همچنین وجود محدودیت‌ها در تامین برخی قطعات، اجرای این ایستگاه با استفاده از تجهیزات ایستگاه قبلی شهر پلدختر انجام و موجب صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریالی از منابع شرکت گاز شده است.

وی اضافه کرد: گاز شهر پلدختر پس از سیل سال گذشته توسط یک ایستگاه تقلیل فشار موقت با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت تامین می‌شد که راه اندازی ایستگاه واشیان ضمن افزایش ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعبی در ساعت، موجب ارتقای ضریب اطمینان از ایمنی و پایداری جریان گاز پلدختر، روستا‌های تابعه، تلمبه خانه‌ها و سایر صنایع این شهر شده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: گاز طبیعی ، پلدختر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار