وزیر سعودی روابط کشورش با روسیه را «خانوادگی» توصیف کرد!

وزیر انرژی عربستان، کشوری که اخیرا با کاهش دادن قیمت طلای سیاه جنگی نفتی علیه روسیه را آغاز کرده بود، روابط میان ریاض و مسکو را خانوادگی خواند و بر رفع اختلافات تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی «تاس»، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روابط کشورش با روسیه را «خانوادگی» توصیف و اعلام کرد دو کشور می‌توانند اختلافات را حل و فصل کنند و ریاض برای قطع روابط با مسکو برنامه‌ریزی نمی‌کند.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ آمریکا گفت: روابط عربستان با روسیه به عنوان بزرگترین شریک سعودی در اوپک پلاس در اوایل ماه مارس دوره بدی را سپری می‌کرد.

این وزیر سعودی افزود: همانگونه که در هر خانواده‌ای ممکن است رخ بدهد ما اختلافاتی با همدیگر داریم، ولی دائما این مسائل را حل می‌کنیم و همین موضوع فقط خانواده ما را قوی‌تر می‌سازد. ما برای قطع روابط با روسیه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

عبدالعزیز بن سلمان اضافه کرد صادرکنندگان نفت عضو گروه بیست ممکن است کاهش تولید حدود هفت میلیون بشکه‌ای در روز از مجموع کاهش ۲۰ میلیون بشکه‌ای توافق شده در بازار را برعهده بگیرند و جزئیات مربوط به آن (کاهش) به زودی مشخص می‌شود.

وزیر انرژی سعودی در ادامه گفت: حجم و میزان واقعی که ما تولید نفت را کاهش خواهیم داد بسیار بیشتر از میزان اعلام شده (نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه در روز تقریبا) خواهد بود. فقط تولید اوپک پلاس حدود دوازده و نیم میلیون بشکه در روز خواهد بود اگر کاهش تولید نفت امروز سعودی، امارات و کویت را نیز مد نظر بگیریم.

عضو کابینه دولت سعودی خاطرنشان کرد: شرکای ما در گروه بیست که در ویدئو کنفرانس (نشست از راه دور) اخیر شرکت کردند ممکن است هفت میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش دهند و این بدان معناست که میزان کاهش تولید ۱۹ میلیون و پانصد هزار بشکه در روز خواهد بود و جزئیات مربوط به آن به زودی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید عطا
۱۸:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام عربستان سعودی ازین اوضاع آشفته در حال استفاده کردن است تا روابطش را با کشور های دوست ایران افزایش دهد لطفا با کشور هایی که ن دوست هستند و ن دشمن روابط را افزایش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
بلبل
۱۷:۵۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
از این به بعد باید پوتین بترسد چون با آل نحوس فامیل شده..............خخخخخخخخخخ
آخرین اخبار