وزارت انرژی آذربایجان: توافق جدید اوپک پلاس کاهش ۲۰ میلیون بشکه نفت در روز را به دنبال دارد

سخنگوی وزارت انرژی جمهوری آذربایجان گفت توافق جدید اعضای اوپک پلاس سبب خواهد شد تولید نفت تا ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرد اعضای اوپک پلاس روز یکشنبه به توافق جدیدی دست یافتند که بر اساس آن از ابتدای ماه مه به مدت دو ماه تولید نفت را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این توافق در مراحل بعدی تا کاهش تولید به ۲۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

«زمینا علویا» سخنگوی وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در واکنش به توافق جدید اوپک پلاس گفت: «توافقی که در دهمین نشست وزرای انرژی اوپک پلاس به دست آمد برای تولید‌کنندگان، مصرف‌کنندگان نفت و به طور کلی اقتصاد جهان تاریخی بود. برای نخستین بار تصمیمی دو ساله با کاهش چشمگیر تولید در این قالب حاصل شد که از حمایت جهانی برخوردار گشت. این گام اوپک پلاس بازار انرژی را از چندین جهت پشتیبانی می‌کند.»

در ادامه علویا توضیح داد: «نخست آنکه همه موانع اجرای تصمیم در زمینه کاهش تولید را از ابتدای ماه مه از میان برمی‌دارد. دوم آنکه این تصمیم کاهش تولید را به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مه و ژوئن از سوی اوپک پلاس محدود نکرده است. عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی ۲.۷ میلیون بشکه در روز را که برای ماه آوریل پیش‌بینی شده است تولید نمی‌کنند.»

این سخنگو در ادامه اضافه کرد که آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل به طور داوطلبانه با توافقی که کردند تولید خود را ۴ یا ۵ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند و به این ترتیب تولید نفت تا ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

در نشست اخیر اوپک پلاس که روز گذشته برگزار شد اعضای آن توافق کردند ۹.۷ میلیون بشکه در روز به مدت دو ماه کاهش تولید داشته باشند. پس از آن، تولید به مدت ۷ ماه ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد و از ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ میزان تولید نفت ۵.۸ میلیون بشکه در روز کم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار