جذب اعتبارات ملی برای تقویت آبخیزداری در شهرستان اشتهارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: جذب اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه برای تقویت آبخیز داری شهرستان اشتهارد در سال جدید پیگیری می شود.

حسین نعمائی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان اشتهارد و بخشدار بخش مرکزی از روند بازگشایی مسیر آب پشت بند خاکی روستای قانلی بلاغ گفت: در سال ۹۸ علاوه بر بودجه اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی برای سازه‌های جدید آبخیزداری طبق دستور استاندار محترم البرز تحت عنوان ستاد توسعه شهرستان در حوزه آبخیز ایپک اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد افزود: تمام تلاش منابع طبیعی استان و در پی آن شهرستان و فرمانداری این شهرستان، جذب اعتبار در سال جدید و تقویت این مخازن و ساخت سازه‌های جدید است که تا حد امکان سیلاب‌های آتی کنترل شده و از هدر رفت آب نیز جلوگیری شود.

نعمائی گفت: دهستان ایپک بخش عمده‌ای از منابع گوشتی و لبنی شهرستان و استان را تامین می کند و دارای مراتع گسترده‌ای است و تامین آب این روستا‌ها از طریق احداث سازه‌ها امکان پذیر بوده و این دهستان بعلت کوهستانی بودن اقدامات آبخیزداری بیشتری را می‌طلبد.

کردی، فرماندار شهرستان اشتهارد در این بازدید گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان یکی از اولویت‌هایی است که استاندار البرز اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن دارند بنابراین اختصاص اعتبارات مناسب به این بخش از طرف استاندار محترم از اهمیت روستا‌ها در برنامه‌های عمرانی استانداری دارد.

کردی با تاکید بر پیگیری‌های مداوم فرمانداری، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد افزود: مناطقی که ظرفیت اجرای طرح‌های آبخیزداری را داشته و دارند مورد شناسایی و کارشناسی قرار خواهند گرفت تا در سال جاری هم شاهد اجرای طرح‌های بزرگتر و بیشتری در این منطقه وشهرستان اشتهارد باشیم.

او گفت: تقریبا نزدیک به ۱۰ سازه آبخیزداری در دهستان ایپک از نوع سازه‌های مختلف خاکی و سنگی ملاتی احداث شده تعداد چهار فقره از آن‌ها از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ و ۹۸ احداث شده که از جاری شدن سیلاب به روستا‌ها جلوگیری و بخشی از منابع آب مورد نیاز دام و طیور آن را تامین نموده و نقش بسزایی در مدیریت جامع حوزه آبخیز دارند.

انتهای پیام/ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.