کلاهبرداری از طریق پیام‌رسان‌ها / شهروندان مراقب باشند

با افزایش شیوه کلاهبرداری دسترسی غیرمجاز به پیام‌رسان‌های افراد در سال جاری ۲۰ پرونده در پلیس فتای این استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ مهدی دانش‌پور رییس پلیس فتا کردستان گفت:با مراجعاتی که شهروندان به پلیس فتا دارند شاهد گسترش شیوه‌ای کلاهبرداری هستیم که به پیام‌رسان‌های افراد دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کنند که هم اکنون پرونده‌های تشکیل شده در این استان در حال بررسی است.

وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار از طریق نرم افزارهای پیام رسان تلگرام و اینستاگرام با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان، اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین آنها کرده و درخواست کارت به کارت مبلغی پول به عنوان قرض یا بدهی می‌کند.

رییس پلیس فتا کردستان اضافه کرد: بنابراین توصیه پلیس فتا این است که شهروندان قبل از ارسال هر نوع وجهی، نسبت به راستی آزمایی ارسال کننده پیام از جمله از طریق تماس تلفنی مطمئن شوند و سپس در صورت تمایل وجهی را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همشهریان لازم است با هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت کنند، یادآور شد: معمولا این افراد آشنایی با قربانی دارند و به شکلی کد تایید و دسترسی برای فعال کردن حساب بر روی گوشی تلفن همراه را به شکلی از گوشی او به دست می‌آورند و حساب فرد را بر روی گوشی خود فعال می‌کنند.

سرهنگ دانش‌پور تاکید کرد: بنابراین افراد علاوه بر اینکه مرتب بررسی کنند که حساب آنها بر روی گوشی دیگری فعال نشده است برای بالا برد امنیت دسترسی دو مرحله‌ای به حساب را نیز فعال کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.