وضعیت خطرناک زندان های السالوادور با وجود شیوع کرونا

جان زندانیان السالوادوری در زندان‌های این کشور به دلیل بی توجهی مسئولان محلی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در معرض خطر جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور السالوادور نیز یکی از کشور‌هایی است که با این ویروس درگیر شده است. تاکنون ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده که ۸ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند. اما با وجود شیوع کرونا در السالوادور، زندانیان در زندان‌های این کشور به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت خطرناکی بسر می‌برند.

 

وضعیت خطرناک زندان های السالوادور با وجود شیوع کرونا

گفتنی است؛ از شیوع کرونا در جهان چند ماهی می‌گذرد. این ویروس که در ۲۱۰ کشور جهان گزارش شده تاکنون بیش از ۳۰۰۰۰۰۰ نفر را مبتلا کرده که بیش از ۲۰۷۰۰۰ نفر نیز از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

همچنین بیش از ۸۸۱۰۰۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند. کشور‌های آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس دارای بیشترین بیماران مبتلا به کرونا در جهان هستند. کشور آمریکا به تنهایی دارای بیش از ۹۸۷۰۰۰ مبتلا به کرونا است که تاکنون ۵۵۰۰۰ از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

وضعیت خطرناک زندان های السالوادور با وجود شیوع کرونا

پس از دستور " ناییب بوکِلا "، رئیس جمهور ۳۸ ساله السالوادور در خصوص قرنطینه ۲۴ ساعته زندان‌های محل نگهداری اعضای باند‌های مخوف این زندانیان در شرایطی بسیار خطرناک در کنار یکدیگر قرار گرفتند. بوکِلا به تازگی و پس از وقوع ۲۲ قتل در طی یک روز در همه زندان‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده بود. تصاویری که به تازگی از زندان " ایزالکو" منتشر شده است وضعیت خطرناک زندانیان این زندان را به تصویر می‌کشد.

وضعیت خطرناک زندان های السالوادور با وجود شیوع کرونا


بیشتر بخوانید: ازدواج زوج بی خانمان در کمپ کرونا


با شیوع کرونا در جهان از ماه مارس نیز در السالوادور قرنطینه سراسری اعلام شده است. رئیس جمهور این کشور با انتشار توئیتی در این کشور قرنطینه سراسری اعلام کرده بود. او در این توئیت با اعلام قرنطینه سراسری نوشته بود: «تمام ارتباطات در بیرون از خانه ممنوع خواهد بود. مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسته خواهند ماند و تمام فعالیت‌ها تا اطلاع ثانوی تعلیق خواهد شد.»

گفتنی است؛ بالاترین آمار قتل و جنایت از زمان روی کارآمدن بوکلا در ماه ژوئن در السالوادور به ثبت رسیده است.

وضعیت خطرناک زندان های السالوادور با وجود شیوع کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.