تولید محصولات باغی در خوزستان به ۴۵۰ هزار تن رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان تولید محصولات باغبانی در استان را ۴۵۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مجموع تولیدات باغی استان در سال ۱۳۹۷  را حدود ۳۲۸هزار تن اعلام کرد و گفت: شرایط مناسب آب و هوایی، افزایش سطح بارور، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، پرداخت تسهیلات و واگذاری اراضی به کشاورزان، بکارگیری یافته‌های جدید تحقیقاتی و حضور مستمر کارشناسان و محققان در باغات سبب افزایش میزان تولید محصولات باغی از سطح ۶۰ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات استان، به ۴۵۰ هزار تن شده است.

او با بیان اینکه عمده باغات خوزستان را نخیلات و مرکبات تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: علاوه بر محصولات ذکر شده، بدلیل تنوع اقلیمی و ۴ فصل بودن استان، مجموعه کاملی از محصولات گرمسیری و سردسیری، کشت‌های گلخانه ای، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود.

قاسمی نژاد میزان تولید گیاهان زینتی در سال ۱۳۹۸ در این استان را ۳۷۰ میلیون شاخه گل بریده با افزایش ۲۰ درصد تولید عنوان و تصریح کرد: توسعه محصولات باغبانی گامی مهم در جهت تامین امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، اشتغال پایدار روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، توسعه صادرات و ارز آوری محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، ارزش محصولات تولیدی باغبانی را بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال و ارزآوری محصولات صادر شده باغی را ۱۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در توسعه باغات و افزایش تولید محصولات باغبانی استان در سال جاری نیز رکوردی جدیدی ثبت شود و شاهد شکوفایی بیش از پیش باغبانی استان با توجه به وجود نعمت‌ها و استعداد‌های خدادادی منطقه و حمایت‌های مطلوب مسئولان ملی و استانی باشیم.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال، از نظر حجم و تنوع تولید در مقام نخست کشوری قرار دارد. گندم، جو، برنج، نیشکر، خرما، انواع مرکبات گرمسیری و سردسیر، چغندرقند، دانه‌های روغنی، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای مهم‌ترین تولیدات کشاورزی خوزستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.