کانادا خرید ۱۵۰۰ نمونه از سلاح‌های تهاجمی را ممنوع کرد

نخست وزیر کانادا از ممنوعیت خرید، فروش و استفاده از ۱۵۰۰ مدل سلاح تهاجمی در کشورش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از ممنوعیت خرید، فروش و استفاده از ۱۵۰۰ مدل سلاح تهاجمی در کشورش خبر داد.
 
ترودو در واکنش به حوادث تیراندازی گروهی اخیر که ۲۲ کشته بر جای گذاشت، خواستار ممنوعیت فوری ۱۵۰۰ مدل از سلاح‌های تهاجی نظامی در کشور شد.

 
او گفت این گونه سلاح‌ها برای یک هدف طراحی شده و آن کشتن گروه زیادی از مردم در کوتاهترین زمان است. اینگونه سلاح‌ها هیچ استفاده و هیچ جایگاهی در کانادا ندارد.
 
حادثه کشتار جمعی اخیر که بدترین حادثه در تاریخ کانادا به شمار می‌رود، در شب ۱۸ آوریل در نوا اسکوتیا آغاز شد و پس از ۱۳ ساعت عملیات جستجو عامل حادثه به ضرب گلوله نیرو‌های پلیس کشته شد.
 
نخست وزیر کانادا برای دارندگان سلاح‌های تهاجمی نظامی که برای حفاظت در برابر مسئولیت از آن‌ها استفاده می‌کرده اند دو سال بخشودگی اعلام کرد و پارلمان این کشور قرار است قانون مربوط به پرداخت خسارت در ازای تحویل سلاح‌ها را تصویب کند.
 
ترودو تصریح کرد از هم اکنون، هرگونه خرید، فروش، حمل، واردات یا استفاده از سلاح‌های تهاجمی سبک نظامی در کشور ممنوع خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار