در سفر وزیر نیرو به اراک؛

آغاز بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان مرکزی

با حضور وزیر نیرو در اراک بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با حضور وزیر نیرو در اراک بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان مرکزی آغاز شد.

آغاز بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان مرکزی

رضا اردکانیان وزیر نیرو که در این سفر وارد اراک شده است از طریق ویدئو کنفرانس بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح صنعت آب و برق در استان مرکزی را آغاز کرد.

در این راستا ۷ طرح برقی افتتاح و عملیات اجرایی ۲ پروژه آغاز خواهد شد که در بخش پروژه‌های انتقال و فوق توزیع، خط و پست ۶۳.۲۰ کیلوولت آوه، پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه، پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهابیه خمین (شهید والانژاد)، طرح‌های توسعه شبکه (افزایش ظرفیت ها)، مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای باختر و کلنگ ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت زرندیه هم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های انتقال و فوق توزیع از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر آغاز خواهد شد.

در بخش پروژه‌های توزیع هم، نیروگاه برق آبی ۴.۸ مگاواتی در محلات با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال و نیروگاه برق آبی ۳ مگاواتی در محلات باهزینه ۳۶۰ میلیارد ریال، افتتاح خواهد شد.

همچنین در این بخش، عملیات اجرایی احداث شبکه فشارمتوسط هوایی دو مداره منطقه گزل دره به طول ۳۸ کیلومتر در شهرستان غرق آباد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد. این پروژه‌ها توسط شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اجرا می‌شود.

همچنین با حضور وزیر نیرو طرح تأمین آب شرب شهر جدید امیرکبیر اراک از محل حفر چاه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.

برای بهره برداری از این طرح ۲ حلقه چاه به علاوه یک حلقه چاه اضطراری حفر شده است، که تأمین آبرسانی به شهر از محل حفر این چاه‌ها انجام خواهد شد که میزان آب شرب مورد نیاز در پایان این طرح نیز ۸۱ لیتر در ثانیه است.

برای بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر اراک که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی را به همراه داشته، ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از این پروژه در افق سال ۱۴۱۰ جمعیتی معادل ۲۵ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: وزیر نیرو ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.