گپ‌وگفتی با بازیگر نقش اسکندر در سریال زیرخاکی

بازیگر نقش اسکندر در سریال «زیرخاکی» از نقش خود در این سریال و بازی در کنار پژمان جمشیدی گفت.

از پیش‌بینی پرمخاطب شدن «زیرخاکی» تا راز موفقیت فوتبالیستی که بازیگر شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «زیرخاکی» این شب‌ها پرمخاطب‌ترین سریال کنداکتور ماه رمضان تلویزیون است. سریالی که به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا ساخته شده است و از بازیگرانی، چون پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش و نادر فلاح بهره برده است و تا اینجا توانسته به راحتی و با فاصله زیاد گوی سبقت را از دیگر سریال‌های ماه رمضان تلویزیون برباید.

داستان سریال «زیرخاکی» درباره کاراکتری به نام فریبرز است که به دنبال گنج می‌گردد، اما به دردسر می‌افتد و پایش به زندان ساواک باز می‌شود و در آنجا با فردی به نام اسکندر آشنا می‌شود که نادر فلاح بازیگر مطرح عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون ایفاگر نقش او است.

نادر فلاح در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این که «زیرخاکی» اولین تجربه همکاری او با جلیل سامان است گفت: قبلاً آقای نصیری‌نیا (تهیه‌کننده زیرخاکی) برای کار دیگری از من دعوت کرده بودند که البته فرصت همکاری پیش نیامد. بار دیگر برای بازی در «زیرخاکی» با من تماس گرفتند که پس از گفتگو با ایشان و آقای سامان این توفیق را داشتم که در این مجموعه تلویزیونی در کنار دوستان باشم.

از پیش‌بینی پرمخاطب شدن «زیرخاکی» تا راز موفقیت فوتبالیستی که بازیگر شد

فلاح در ادامه گفت: کار تصویربرداری سریال از شهریورماه سال گذشته شروع شد، اما حضور من در جلوی دوربین از حدود دو ماه بعد از کلید خوردن سریال آغاز شد، چون در دوماه اول در کار دیگری درگیر بودم. تقریباً پس از آن و تا پایان فیلمبرداری، به‌صورت پراکنده و در لوکیشن‌های متعدد و متنوعی در خدمت پروژه بودم. این تنوع لوکیشن هم یکی از ویژگی‌های این سریال است که قطعاً به جذابیت آن کمک می‌کند.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به این که نقش او در سریال «زیرخاکی» یک نقش مکمل، اما پررنگ و تأثیرگذار است افزود: من ایفاگر نقش شخصیتی هستم که با «فریبزر» (پژمان جمشیدی) به عنوان شخصیت اول داستان در ارتباط است. بیننده تا بخشی از داستان ماهیت او را نمی‌شناسد و از یک جایی به بعد است که لایه‌های پنهان‌تر این شخصیت آشکار می‌شود.

فلاح در پاسخ به این پرسش که با توجه به ماهیت طنز زیرخاکی، آیا شخصیتی که او ایفا می‌کند نیز در ذات خود طنز است گفت: به‌صورت مستقیم خیر؛ این کاراکتر بیش از آن که طناز باشد، یک مقدار به‌ اصطلاح زرنگی یا شیطنت‌ها و کلک‌هایی دارد که شاید از این حیث به کمدی تمایل پیدا کند.

بازیگر فیلم سینمایی «درخونگاه» در ادامه گفت: این ویژگی‌ها، موقعیت‌های طنز برای او به وجود می‌آورد، اما به‌هرحال منفی و تلخ نیست بلکه نوعی پنهان‌کاری و مرموز بودن دارد که شخصیتش را دوجهی می‌کند و جایگاه او بیشتر بر پایه طنز موقعیت است.

نادر فلاح با اشاره به این که پیش از این هم تجربه بازی در سریالی که به مقطع زمانی دهه پنجاه بازمی‌گردد را داشته است افزود: من در چند مجموعه تلویزیونی با این ویژگی بازی کرده‌ام که به طور مشخص می‌توانم به دو سریال «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و «ششمین نفر» به کارگردانی بهمن گودرزی اشاره کنم. سریال ششمین نفر در همین مقطع دهه پنجاه و درآستانه انقلاب باز می‌گردد که داستان «زیرخاکی» هم در همان دهه رخ می‌دهد.

فلاح افزود: به نظر من سریال «زیرخاکی» با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود همانطور که در این چند قسمت، بازخورد‌های خوبی را شاهد بودم. اساساً سریال‌های مناسبتی به ویژه در ماه مبارک رمضان، به خوبی دیده می‌شوند. این سریال هم به‌واسطه زمینه مفرح و فضای نوستالژیک و البته قصه خوبی که دارد، بیننده زیادی خواهد داشت.

فلاح با تأکید بر این‌که گروه بازیگران «زیرخاکی» از هنرمندان حرفه‌ای و کاربلد تشکیل شده بودند گفت: بیشتر سکانس‌های حضور من در این سریال با پژمان جمشیدی بود و فقط چند سکانس با خانم صامتی بازی داشتم. من پیش از این تجربه همبازی شدن با پژمان جمشیدی، خانم صامتی و هادی حجازی‌فر را داشتم و همه آن‌ها بازیگران حرفه‌ای هستند که به ارتقای سطح کیفی یک اثر کمک می‌کنند.

او با اشاره به اینکه پژمان جمشیدی بازیگر باکیفیت و بااخلاقی است، درباره تغییر مسیر کاری جمشیدی از مستطیل سبز فوتبال به عرصه بازیگری نیز گفت: به هر حال هرکسی می‌تواند در هر حوزه‌ای که به آن علاقه دارد و فکر می‌کند که استعدادش را دارد ورود پیدا کند. آیا کسی می‌تواند بگوید که نادر فلاح نباید دنبال ورزش حرفه‌ای باشد؟ آیا فوتبالیست‌ها می‌توانند مدعی شوند که مثلاً چرا یک بازیگر فوتبالیست شده؟ بنابراین آزادی فعالیت برای همه وجود دارد.

فلاح افزود: در این‌میان، مهم این است که آن فرد چقدر می‌تواند خودش را به این فضای جدید ثابت کند. اگر آن فرد توانست خود را به اهالی هنر اثبات کرده و به تعبیر دیگر تحمیل کند، نمی‌توان به او اعتراض داشت و مانع کارش شد. اما اگر بعد از ورود به این عرصه خوب عمل نکرد و همچنان مورد حمایت بود، آن وقت است که ماهیت فعالیت هایش مورد پرسش‌های جدی قرار می‌گیرد که درمورد پژمان جمشیدی اصلاً این‌طور نیست.

بازیگر سریال «زیرخاکی» در پایان گفت: پژمان در همین پنج‌شش سال ثابت کرده است که بازیگر خوب و زحمتکشی است. مردم به‌خصوص در حوزه طنز به کار‌های او در سینما و تلویزیون اقبال نشان داده‌اند و بازی‌اش را دوست دارند. من با پژمان تئاتر هم کار کرده‌ام و شاهد بوده‌ام که برای بهترشدن، سخت‌کوش و پرتلاش است.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار