تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال جدید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تولید ۵ میلیون اصله نهال در سال جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سیاست‌های منابع طبیعی به دو بخش برنامه‌های محوری و طرح ۹ در ۹۹ تقسیم می‌شود.

او با بیان این که طرح ۹ در ۹۹ که طرحی با ۹ برنامه برای سال ۹۹ است افزود: این طرح شامل کاداستر اراضی ملی در عرصه‌های جنگی و ساحلی، مدیریت بهره برداری از مراتع، تشخیص ذخیره گاه‌های جنگلی، مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی در جنگل‌ها و مراتع، حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری واصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه دولت الکترونیک در فضای ادارات، توسعه صندوق‌های حمایت از بخش منابع طبیعی و ارتقا پوشش حفاظتی در منابع طبیعی می‌باشد.

او با بیان این که در حوزه جنگل‌ها و توسعه فضای سبز برای سال ۹۹ تولید ۵ میلیون اصله نهال پیش بینی شده است عنوان کرد: در حوزه بیابان در سال مالی گذشته ۷۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی مقابله با گردو غبار به استان تخصیص یافت.

نصرآبادی با بیان این که در حوزه کاداستر اراضی ملی برای سال ۹۹، ۱۵۰ هزار هکتار در سطح جنگل‌ها و در سلیر عرصه‌ها ۲۵۰ هزار هکتار هدف گذاری شده است افزود: در سال گذشته در بخش جنگل‌ها این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و در سایر مراتع ۳۰۰ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به بخش مدیریت بهره برداری از مراتع اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت مراتع است که از این میزان در سال گذشته ۲ میلیون هکتار طرح دار شده اند و در سال ۹۹ برای طرح دار کردن ۷۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

او اظهار کرد: در حوزه تشخیص ذخیره گاه‌های جنگلی تا پایان سال ۹۸، ۱۰ هزار هکتار تشخیص و تعیین حدود شده و آماده بهره برداری می‌باشد.

نصرآبادی با بیان این که ۱۷ نهالستان و پارک جنگلی در استان داریم عنوان کرد: ۲ پارک جنگلی که شامل طرح بوده و آماده واگذاری هستند در بیرجند و قاین می‌باشند و جمعا به ۱۳۰ هکتار می‌رسند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بحث زراعت چوب با توجه به بارش‌های استان زیاد در استان مطرح نبوده و برای این حوزه برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد.

او تصریح کرد: در حوزه حقوق دولتی و منابع اعتباری واصل از فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های منابع طبیعی سهم استان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.