اولیانوف: برجام یک شاهکار دیپلماسی بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین ضمن حمایت از برجام، آن را یک شاهکار دیپلماسی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به توئیت نیل گاردینر، تحلیلگر مسائل سیاسی و دستیار مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین انگلیس که در اظهاراتی خروج آمریکا از برجام را بهترین تصمیم دولت ترامپ و امضای آن را اقدام شرم آور دولت اوباما توصیف کرده بود، واکنش نشان داد.

اولیانوف در پاسخ به توئیت گاردینر نوشت: اکثریت کشور‌ها نظر دیگری دارند. آن‌ها معتقدند برجام شاهکار دیپلماسی بود، مشارکتی بزرگ برای تقویت رژیم جهانی مبارزه با گسترش تسلیحات هسته‌ای بود. در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا عملا در خصوص این موضع منزوی شده است.

پیش از این نیز آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران پس از خروج از برجام را شکست‌خورده و فاجعه‌بار توصیف کرده بود.

از دو سال پیش که دولت ترامپ از برجام خارج شد، واشنگتن کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه انداخته است تا تهران را به پای میز مذاکره بکشاند. آمریکا اعلام کرده در صورتی که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران لغو شود، مکانیسم ماشه را که بخشی از برجام بوده است را فعال می‌کند. این در حالی است که آمریکا پس از خروج از برجام امکان استفاده از این ساز و کار را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار