فرماندار سپیدان تاکید کرد:

رفع مشکلات پرورش دهندگان ماهی در سپیدان

فرماندار سپیدان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جهش تولید مشکلات بخش پرورش ماهی در این شهرستان را رفع می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال جوادی جهرمی فرماندار سپیدان بیان کرد: این شهرستان در تولید ماهی رتبه نخست را در بین ۳۶ شهرستان استان به خود اختصاص داده است.

او، در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی شهرستان سپیدان که به منظور بررسی مشکلات مجتمع پرورش ماهی ‌در روستای رودشیر برگزار شد، تصریح کرد: سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی سرد آبی در این شهرستان تولید می شود که مقرر شد با برنامه ریزی، ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان  به بیش از چهار هزار تن در سال برسد.

جوادی جهرمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ جایگاه پرورش ماهی سردابی در شهرستان سپیدان فعال است که این تعداد با تولید سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل آلا ۴۵ درصد نیاز استان را تامین می کند.

فرماندار سپیدان با اشاره به اینکه با ساخت مجتمع پرورش ماهی رودشیر ظرفیت تولید این شهرستان به بیش از چهار هزار تن افزایش می یابد، افزود: تلاش برای رفع موانع این مجتمع با هدف تحقق جهش تولید امری ضروری است که این امر توجه ویژه دستگاه های مربوطه را می طلبد.

در این جلسه مسائل و مشکلات ساخت مجتمع پرورش ماهی روستای رودشیر ‌و طرح پمپاژ اراضی شیبدار این منطقه بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاد شد.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان  در فاصله ۷۷ کیلومتری های شمال غربی استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار