مدیر امور منابع آب قوچان گفت: ۳۱ کیلومتر از خط انتقال آب از سد تبارک به تصفیه‌خانه آب شهری این شهرستان، اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید موسی حسینی جعفرآبادی مدیر امور منابع آب قوچان گفت: میزان آب تخصیصی از سد تبارک برای شرب پنج میلیون مترمکعب در سال بود که از زمان بهره‌برداری این سد بخشی از آن از رودخانه منتقل می‌شد که همراه با آلودگی زیست محیطی بود.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسئولین شهرستان برای انتقال آب به صورت مستقیم از سد یاد شده به تصفیه‌خانه برای حفظ کمیت و کیفیت آب شرب، افزود: در اجرای خط انتقال جدید ۹ کیلومتر داخل بستر رودخانه با استفاده از لوله‌های فولادی انجام می‌شود که پیمانکار پروژه مشخص و خرید تجهیزات در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: ذخیره آبی سد تبارک قوچان ۲.۵ برابر افزایش یافت

مدیر امور منابع آب قوچان ادامه داد: مابقی طول خط نیز از لوله‌های GRP استفاده می‌شود که تاکنون ۸۰ درصد لوله‌ها خریداری و به محل تصفیه‌خانه و بند انحرافی منتقل شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

حسینی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه حدود سه سال به طول می‌انجامد،  بیان کرد: اعتبار پروژه ۲۶۰ میلیارد ریال است که برای امسال ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و امیدواریم تمامی این مبلغ اختصاص یابد.

او تصریح کرد: به دلیل اجرای قسمتی از این پروژه در بستر رودخانه و وجود برخی تصرفات امکان ایجاد برخی مشکلات در حین اجرا وجود دارد که امیدواریم با کمک مسئولین به کمترین میزان کاهش پیدا کند.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.