کارگران، سربازان صف مقدم جنگ اقتصادی

رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی گفت: در جنگ اقتصادی کارگران در صف اول جبهه تولید ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قربانعلی رمضانی رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: افزایش ۲۱ درصدی حقوق جامعه کارگری هیچ تناسبی با نرخ رشد قیمت‌ها ندارد.

او افزود: متناسب سازی حقوق برای تمامی گروه‌ها دیده شده به جز قشر زحمتکش کارگر و متاسفانه بی‌عدالتی در حق این گروه موج می‌زند.
 
رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی ادامه داد: ما چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم، هر سال به بهانه‌های اقتصادی نیروی کار را کاهش می‌دهیم و امسال هم ویروس کرونا به بهانه‌های موجود افزوده شد و از زمان شیوع این ویروس منحوس کارگران ما ریالی دریافتی نداشته‌اند.
 
رمضانی بیان کرد: جامعه کارگری با جمعیت ۴۳ میلیون نفری بیشترین سهم را به لحاظ آمار در میان گروه‌های مختلف جامعه دارند، اما در سوی مقابل کمترین امتیاز را دارند و این قشر از عملکرد دولت و مجلس گلایه‌مند هستند، شان کارگر بازنشسته که ۳۰ سال خدمت کرده حضور در تجمعات خیابانی اعتراض‌آمیز نیست.

او تصریح کرد: در قانون مصوب شده که دولت موظف است متناسب با نرخ رشد، افزایش حقوق کارگران را لحاظ کند، اما شاهد افزایش ۲۱ درصدی حقوق این قشر زحمتکش در شرایطی هستیم که بین دو تا سه برابر این عدد رشد قیمت‌ها را داشته‌ایم.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری خراسان رضوی تاکید کرد: مسئولان، چون خود کارگر نیستند درد این گروه را درک نمی‌کنند و کسانی در بدنه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که هیچ تخصصی در این حوزه ندارند؛ ما پیروی مشکلاتمان در ۳ محور قانون الزام تامین اجتماعی، همسان‌سازی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی و همسان‌سازی در برنامه ششم توسعه شکایت خود را به دیوان عدالت تقدیم کرده‌ایم و در همین خصوص درخواست دیدار با رئیس قوه قضائیه را داشتیم که منتظر تعیین وقت از سوی مسئولان هستیم.

رمضانی اظهار کرد: خواسته ما از مسئولان این است که با مدیریت نادرست خود ارزش کار کارگر را پائین نیاورند و اجازه بی‌عدالتی در حق این گروه در حوزه‌های مختلف ندهند، به‌طور مثال یک نمونه نمونه آن در سهام عدالت بوده، چیزی که در عمل رنگ و بوی عدالت ندارد.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.