مطالبه کارگران بازنشسته خراسان رضوی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین مطالبه های کارگران بازنشسته این استان، همسان‌سازی حقوق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  قربانعلی رمضانی رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار آن هم لحاظ شد و در حال حاضر کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی از این افزایش حقوق بهره‌مند هستند، اما کارگران مشمول این افزایش حقوق نشده‌اند.

او افزود: در شرایط کنونی مسایل و مواردی مشاهده می‌شود که شایسته نیست در حالی که قشر کارگر و کارگران بازنشسته نیازمند حمایت، توجه و پیگیری مطالباتشان هستند. 

بیشتر بخوانید: همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران یک تکلیف قانونی است

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در نظر گرفتن اضافه حقوق کارگران در سال ۹۹ باید با احتساب تورم ۴۲ درصدی در کشور محاسبه شود تا شاهد کاهش بار فشار معیشتی بر این قشر باشیم.

رمضانی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر کارگر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور داریم بیان کرد: از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر در خراسان رضوی هستند که ۱۳۰ هزار نفر آنان در مشهد می‌باشند.

او تصریح کرد: یکی از سوالات مهم قشر کارگری این است که چرا به جامعه کارگری سهام عدالت داده نشده است در حالی که این قشر نیازمند حمایت و توجه است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه بحران کرونا در استان موجب بیکاری حدود ۵۰ هزار نفر شده است، تاکید کرد: در بخش صنعت استان کمترین میزان تعدیل نیروی کارگری رقم خورد در شرایطی که فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا غیر قابل انکار است.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پورمرادی
۲۰:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خواهشا پیگیری کنید حقوق اردیبهشت ماه۱۳۹۹ بازنشستگان چه روزی پرداخت میشود.پیگیری شود لطفا.
United States of America
میلاد
۱۶:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خواهشا اطلاع رسانی کنید حقوق بازنشستگان لشکری کی واریز میشود.
United States of America
میلاد
۰۰:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام خواهشا اعلام کنید حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کی پرداخت میشود.
آخرین اخبار