رئیس سازمان صمت گیلان:

دو برابر شدن میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان

دلق پوش گفت: با آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در استان میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در استان میزان سرمایه‌گذاری صنعتی ۲ برابر شده است  و بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

او از  استمرار روند ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و  اشتغالزایی و فعال کردن ظرفیت‌های بلااستفاده صنایع در سال جاری خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت استان  زمینه‌های تحقق شعار رونق تولید را در سال ۹۸ فراهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ،  صدور بیش از ۱۶۰ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی و صدور ۱۱۵ فقره کارت بازرگانی جدید را از جمله اقدامات پارسال سازمان صمت اعلام کرد و گفت: علاوه بر این راهکار‌ها و مشاوره‌های لازم برای جذب سهم بازار‌های بین‌المللی نیز به مدیران واحد‌های صنعتی استان گیلان ارائه و ساز و کار آن به صورت پایه و حرفه‌ای برای آن‌ها نیز فراهم شده است.

دلق پوش ،  پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی با هدف بازگرداندن واحد‌های راکد و تعطیل شده به چرخه تولید را از جمله اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  دانست و افزود: گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر تعداد در جایگاه سوم و از لحاظ مبلغ در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.

او،  دارا بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را از جمله ویژگی‌های استراتژیک این استان تلقی کرد و گفت: از آن‌جا که گیلان نقطه ثقل بسیاری از امور تجاری و اقتصادی است در صورت عدم نظارت‌های مستمر بر روند وقوع پدیده قاچاق، این امر می‌تواند خطرآفرین باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان،  بیکاری و اشتغال کاذب را از جمله تبعات سنگین وقوع پدیده شوم قاچاق کالا دانست و با تأکید بر لزوم توجه بیشتر بر روی ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت: توسعه‌نیافتگی مناطق مرزی زمینه لازم برای وقوع قاچاق را فراهم می‌کند بنابراین لازم است به درآمد و معیشت مردم این مناطق توجه ویژه‌تری شود.

فرهاد دلق پوش ، اصلی‌ترین چالش‌ها و موانع مؤثر در تحقق نیافتن کامل اهداف  اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات از سوی  بانک‌های عامل اعلام کرد و افزود: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطاء تسهیلات به طرح های صنعتی موجب می‌شود طرح  عملاً زمان طلایی خود را برای احداث و جذب بازار از دست بدهد.

او ، اشتغال دو برابری صنعت در سال جهش تولید را به عنوان یک هدف مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه هم‌اینک تسهیلات بانکی به طرح ها به موقع تخصیص پیدا نمی‌کند، گفت : عدم پرداخت به موقع تسهیلات موجب تعویق در اجرای طرح های صنعتی می‌شود و باید این مانع رفع شود.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه اموری نظیر سفارش ساخت ماشین‌آلات داخلی و یا خارجی، خرید تجهیزات و واردات ذاتاً پروسه‌ای زمان‌بر است ، تصریح کرد: بنابراین عدم پرداخت به هنگام  تسهیلات بانکی در زمان مقرر و همزمانی آن با هزینه‌های جانبی ناشی از نوسانات بازار، موجبات کندی در مسیر تولید خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.