آماده سازی مرز ریلی لطف‌آباد خراسان رضوی با ترکمنستان

فرماندار درگز در خراسان رضوی گفت: اقدامات اجرایی برای آماده سازی و بازگشایی مرز ریلی لطف‌آباد در این شهرستان با ترکمنستان به منظور صادرات کالا از طریق راه آهن به کشور‌های آسیای مرکزی در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی فراهی فرماندار درگز در خراسان رضوی گفت: اقدامات اجرایی برای آماده سازی و بازگشایی مرز ریلی لطف‌آباد در این شهرستان با ترکمنستان به منظور صادرات کالا از طریق راه آهن به کشور‌های آسیای مرکزی در حال انجام است.
 
او افزود: پیش از این صادرات کالا از مرز ریلی لطف آباد به صورت بسیار محدود انجام می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا و تمایل ترکمنستان برای تجارت ریلی، این مرز در حال آماده سازی است.

فرماندار درگز ادامه داد: هم اکنون ایجاد تونل‌های ضدعفونی و محل‌های انجام اقدامات بهداشتی برای تبادل واگن‌های باری در دو سوی مرز در حال انجام است و به نظر می‌رسد با توجه به توافقات صورت گرفته در سطح سران دو کشور تا پایان ماه مبارک رمضان صادرات ریلی از این مرز ازسر گرفته شود.

فراهی با اشاره به تمایل ترکمنستان برای استفاده از مرزریلی برای تبادل تجاری، بیان کرد: با توجه به حساسیت‌های کشور همسایه بازگشایی مرز جاده‌ای لطف آباد در اولویت قرار ندارد و باید زمان بیشتری برای باز شدن مرز زمینی لطف آباد در نظر گرفت.
 

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار