راهکار طلایی برای جلوگیری از بخار شیشه عینک هنگام ماسک زدن

برای جلوگیری از بخار شیشه عینک هنگام ماسک زدن در روزهای کرونایی می‌توان از یک راهکار طلایی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویروس کرونا مدتی است که در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده و افراد زیادی را تاکنون به کام مرگ کشانده است. متخصصان و سازمان جهانی بهداشت مهم‌ترین عامل ابتلای افراد به کرونا را نشستن دست ها، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی می‌دانند که بی توجهی به آن‌ها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد.

این روز‌ها با توجه به شیوع ناگهانی ویروس کرونا افرادی که از عینک استفاده می‌کنند‌ مشکلات زیادی برای استفاده از ماسک دارند. زدن ماسک باعث می‌شود بخار تنفس از بالا خارج شود و شیشه‌های عینک را بخار بگیرد. اما راهکار‌ ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

برای جلوگیری از بخار شیشه‌ عینک چه کنیم؟

ابتدا دستان خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید، سپس عینک را خیس و مرطوب کرده و به لنز‌ها صابون بزنید، سپس عینک را زیر آب گرم شسته و به آرامی آن را با یک حوله یا پارچه خشک کنید. توجه داشته باشید که آب و صابون بر روی لنز‌ها مانند یک کلاه عمل می‌کند و باعث کاهش فشار بر سطح لنز‌ها می‌شود.

اگر چه این راهکار ساده و معمولی به نظر می‌رسد، اما بخار شیشه عینک مشکلی است که افراد را همواره اذیت کرده و آرامش را از آن‌ها می‌گیرد. این معضل در روز‌های بارانی هم به وجود می‌آید و می‌تواند در دید افراد اختلال ایجاد کند.

ممکن است برخی افراد به علت همین مشکل از زدن ماسک در خارج از منزل پرهیز کنند، اما متخصصان معتقد هستند در روزهای کرونایی استفاده از ماسک برای تمام افراد لازم و ضروری است.

راهکار‌هایی برای جلوگیری از بخار شیشه عینک هنگام استفاده از ماسک

ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش بیاید که آیا عینک هم می‌تواند آلوده به ویروس باشد؟ متخصصان چشم پزشکی این نظریه را تایید کرده اند و می‌گویند افراد باید قبل و بعد از استفاده از عینک آن‌ها را کاملا ضدعفونی کنند.

اگر توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت مانند شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماندن در خانه، استفاده از ماسک و دستکش و موارد بهداشتی دیگر را جدی بگیریم زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: 

ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا نیاز به زدن عینک محافظ است؟

چه کنیم عینک و ساعت مچی‌مان به ویروس کرونا آلوده نشوند؟

خطر انتقال ویروس کرونا با لنزهای چشمی

ویروس کرونا؛ چگونه از لنز‌های چشمی مراقبت کنیم؟

ویروس کرونا؛ کدام ماسک‌ها احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
موقع حرف زدن با أدم بدون ماسك داشتن عينك بمراتب مهمتر از داشتن ماسكه چون ريز ذرات پرتاب شده از دهن طرف از پوست عبور نميكنه ولي تو چشم بپره كار تمومه