پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ چگونه از لنز‌های چشمی مراقبت کنیم؟

یک متخصص چشم پزشکی درباره نحوه مراقبت لنز‌های چشمی با توجه به شیوع کرونا توضیحاتی داد.

قاسم فخرایی متخصص چشم پزشک و فوق تخصص گلوکوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط ویروس کرونا با افراد مبتلا به بیماری‌های چشمی، گفت: ویروس کرونا می‌تواند در کسانی که آلوده هستند یا به بیماری‌های چشمی مبتلا هستند بروز پیدا کند.

او افزود: ترشحات چشمی یا اشک بیماران می‌تواند آلوده کننده باشد؛ بنابراین زمانی که این افراد دست شان را با نواحی صورت خود از قبیل چشم، دهان و بینی لمس می‌کنند شانس ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند پس بهترین کار این است که حتما اصول بهداشتی که همان شستشو و ضدعفونی دست هاست را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید:  درصد مبتلایان به کرونا متوجه نمی‌شوند و بهبود می‌یابند/ ترس از کرونا، می‌تواند آدم سالم را مبتلا کند


این متخصص چشم پزشک با اشاره به روش‌های مراقبتی افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، اظهار کرد: پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده هستند که باید بسیار مراقب سلامتی خود هنگام معاینه و ویزیت بیماران مبتلا یا سایر افراد باشند که این افراد هم خودشان نگیرند.

فخرایی درباره نحوه مراقبتی چشم پزشکان با توجه به ویروس کرونا گفت: پزشکان باید اصول بهداشتی را هنگام معاینه بیماران رعایت کنند و همچنین بدانند که در ترشحات چشمی بیماران ویروس کرونا وجود دارد و احتمال آلودگی برای هر دو افراد یعنی چشم پزشکان و بیماران وجود دارد که پزشکان باید بین نوبت هر مریض دستان خود را با اب و صابون یا بشویند و یا با الکل ضدعفونی کنند تا خطر ابتلا به کرونا در هر دو گروه کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: چهارشنبه سوری آتش بحران کرونا را شعله‌ور می‌کند/ خطر کرونایی شدن با ترقه بازی و آتش افروزی


این فوق تخصص گلوکوم تصریح کرد: ویروس کرونا روی سطوح صاف به خصوص سطوح LCD، عینک و ... ماندگاری بیشتری دارد که باید مراقب سلامتی خود باشند و هنگام استفاده از وسایل شخصی مانند عینک آن‌ها را به خوبی ضدعفونی کنند و حتما قبل از ضدعفونی کردن عینک خود را با آب و صابون بشویند و همچنین عینک خود را در فاصله کوچکی از چشم قرار دهند تا تماسی با چشم آن‌ها نداشته باشد.

فخرایی درباره ضدعفونی کردن لنز‌های تماسی چشم گفت: لنز‌های تماسی چشم می‌توانند آلوده کننده باشند به همین علت افرادی که از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند حتما دستان خود را قبل از استفاده با آب و صابون بشویند و در موارد خاص آن‌ها را ضدعفونی کنند و مراقبت بیشتری از لنز‌های چشمی خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید: غربالگری ۱۴ میلیون ایرانی در بسیج ملی مقابله با کرونا/ مردم نوروز خانه بمانند، ویروس را مهار خواهیم کرد


این فوق تخصص گلوکوم اظهار کرد: افرادی که از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند باید مراقب باشند تا محلول لنز‌های تماسی در معرض آلودگی یا افرادی که به این ویروس خطرناک مبتلا هستند، قرار نگیرد.

متخصصان چشم پزشکی توصیه می‌کنند موثرترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ماندن در خانه است؛ بنابراین به هیچ عنوان جهت کاشت مژه و سایر اقدامات به سالن‌های آرایشی مراجعه نکنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار